Seminarium dyplomowe
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 10-ADM-M-02-WS-SEM |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Seminarium dyplomowe |
Jednostka: | Wydział Prawa i Ekonomii |
Grupy: |
10 przedmioty do wyboru na 2 sem ADM-M |
Punkty ECTS i inne: |
4.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Skrócony opis: |
Cele kształcenia: Celem przedmiotu jest przygotowanie studenta do samodzielnego napisania pracy magisterskiej, w której wykaże się pogłębioną wiedzą z wybranej dziedziny. Powinna ona stanowić dzieło wieńczące ich proces dydaktyczny na studiach II stopnia i cechować się samodzielnością w wyrażaniu opinii, wniosków i podsumowań na temat zebranego materiału. Wyposażenie studenta w wiedzę teoretyczną dotyczącą prowadzenia badań naukowych w obrębie danej dziedziny, w tym umiejętność formułowania problemów badawczych, gromadzenia źródeł, dobierania stosownych metod i technik badań, opracowywania i prezentowania wyników badań, wyciągania wniosków. Przekazywanie studentom informacji na temat odpowiedzialności i rzetelności przy realizacji tematu pracy magisterskiej. |
Pełny opis: |
Wprowadzenie do seminarium magisterskiego. Wskazanie treści mogących stanowić przedmiot pracy dyplomowej. Wstępne propozycje zakresu prac mgr. Zasady redagowania pracy. Zapoznanie studentów z metodologią zbierania materiałów i pracy nad źródłami. Konstrukcja pracy. Ustalenie tematów. Prezentacja planów pracy i dyskusja nad nimi. Podsumowanie zaangażowania studentów w problematykę seminarium i wkładu we własną pracę mgr. |
Literatura: |
Literatura podstawowa 1 T. Kaczmarek, Poradnik dla studentów piszących pracę licencjacką lub magisterską, Warszawa 2005 2 Literatura specjalistyczna w indywidualnym doborze zależnym od wybranego tematu pracy dyplomowej, w podstawowym zakresie wskazywana przez prowadzącego seminarium, w pozostałym zbierana przez studenta podczas kwerendy. Literatura uzupełniająca 1 S. Urban, Jak napisać dobrą pracę magisterską, Wrocław 2006 2 J. Boć, Jak pisać pracę magisterską, Wrocław 2006 |
Efekty uczenia się: |
Efekty kształcenia w zakresie wiedzy. Student: Ma ugruntowaną wiedzę o unormowaniach w wybranej dziedzinie, ich specyfice i zasadach ich stosowania. Zna metodykę badań naukowych i potrafi ją wykorzystać do przygotowania planu pracy magisterskiej. Efekty kształcenia w zakresie umiejętności. Student: Potrafi wykorzystywać pogłębioną wiedzą z obszaru nauk społecznych, zwłaszcza w zakresie prawa i nauki o administracji oraz powiązanych dyscyplin w celu analizowania i interpretowania problemów z wybranej dziedziny. Posiada umiejętności badawcze: formułuje problemy badawcze, gromadzi źródła, dobiera stosowne metody i techniki badań w wybranej dziedzinie. Efekty kształcenia w zakresie kompetencji społecznych i personalnych. Student: Akceptuje konieczność samodzielnego przygotowania pracy magisterskiej i respektuje prawa autorskie. Ma świadomość posiadanej przez siebie wiedzy i potrafi samodzielnie wyszukiwać, analizować, oceniać i selekcjonować informacje z różnych źródeł. |
Metody i kryteria oceniania: |
Na ocenę 2: Student nie dysponuje wiedzą ani umiejętnościami niezbędnymi do przygotowania pracy mgr. Nie zna podstaw metodologii pracy naukowej, nie potrafi w sposób prawidłowy formułować swych poglądów. Nie zaprezentował planu pracy, bądź też przedstawił plan nie spełniający minimalnych wymagań. Na ocenę 3: Na ocenę dostateczną student dysponuje szczątkową wiedzą niezbędną do przygotowania pracy licencjackiej. W bardzo ograniczonym zakresie posługuje się regułami metodologii pracy naukowej i tylko częściowo potrafi formułować swe poglądy w formie pisemnej, co zostało odzwierciedlone w prezentacji wybranego. Student posiada niewielką wiedzę niezbędną do przygotowania pracy mgr. Przedstawił plan pracy wymagający istotnych poprawek ze strony promotora. W sposób zadawalający potrafi formułować cele i problemy badawcze. Na ocenę 4: Student posiada wystarczającą wiedzę niezbędną do przygotowania pracy mgr. Prawidłowo posługuje się regułami metodologii pracy naukowej. W sposób prawidłowy potrafi formułować cele i problemy badawcze. Przedstawił plan pracy wymagający niewielkiej korekty ze strony promotora. Na ocenę 5: Student dysponuje pełną i analityczną wiedzą niezbędną do przygotowania pracy mgr. Sprawnie posługuje się regułami metodologii pracy naukowej. Swoje przygotowanie i wiedzę umiał bardzo dobrze zastosować do sformułowania celów i problemów badawczych oraz skonstruowania planu nie wymagającego korekty ze strony promotora. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni rok akad. 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2023-03-01 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT SEM
ŚR CZ PT SEM
|
Typ zajęć: |
Seminarium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Marian Grzybowski, Ewelina Żelasko-Makowska | |
Prowadzący grup: | Marian Grzybowski, Ewelina Żelasko-Makowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Seminarium - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni rok akad. 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2024-03-01 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN SEM
WT SEM
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Seminarium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Andrzej Krasuski, Ewelina Żelasko-Makowska | |
Prowadzący grup: | Andrzej Krasuski, Ewelina Żelasko-Makowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Seminarium - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni - rok akad. 2024/2025" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2025-03-01 - 2025-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Seminarium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Michał Bartoszewicz, Ewelina Żelasko-Makowska | |
Prowadzący grup: | Michał Bartoszewicz, Ewelina Żelasko-Makowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Seminarium - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Jana Długosza w Częstochowie.