Oferta przedmiotowa jednostki Uniwersyteckie Centrum Kształcenia Ustawicznego
Legenda
Jeśli przedmiot jest prowadzony w danym cyklu dydaktycznym, to w odpowiedniej komórce pojawi się koszyk rejestracyjny. Ikona koszyka zależy od tego, czy możesz się rejestrować na dany przedmiot.
- nie jesteś zalogowany - aktualnie nie możesz się rejestrować - możesz się zarejestrować - możesz się wyrejestrować (lub wycofać prośbę) - złożyłeś prośbę o zarejestrowanie (i nie możesz jej już wycofać) - jesteś pomyślnie zarejestrowany (i nie możesz się wyrejestrować)
Kliknij na ikonę "i" przy koszyku, aby uzyskać dodatkowe informacje.
22/23Z - Semestr zimowy rok akad. 2022/2023 22/23L - Semestr letni rok akad. 2022/2023 23/24Z - Semestr zimowy rok akad. 2023/2024 23/24L - Semestr letni rok akad. 2023/2024 (zajęcia mogą być semestralne, trymestralne lub roczne) |
Opcje | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
22/23Z | 22/23L | 23/24Z | 23/24L | |||||
UCKU-NA-L-05-EG | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy rok akad. 2022/2023
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Warsztaty służą kształceniu umiejętności prawidłowego posługiwania się głosem w pracy zawodowej. Mają na celu poszerzenie możliwości głosowych, pogłębienie świadomości ciała, poprawienie techniki mowy i wyrazistości wypowiedzi. Dostarczają wiedzy na temat budowy, funkcjonowania oraz higieny narządu głosu. |
|
||||
UCKU-NA-R-05-EG | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy rok akad. 2022/2023
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||||
PSW-OJ-UCKU-CH-A1 |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy rok akad. 2022/2023
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Student można rozmawiać podstawowe zwroty po chińsku i pisać chińskie znaków. |
|
||||||
PSW-OJ-UCKU-CHO-A1 |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy rok akad. 2022/2023
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Podczas 30 h lektoratu języka chorwackiego na poziomie A1 student rozwija swoje kompetencje językowo-komunikacyjne w języku chorwackim na poziomie A1, które umożliwią mu porozumiewanie się w języku chorwackim na poziomie podstawowym. Zajęcia mają na celu wprowadzenie studenta w system języka chorwackiego, podstawową leksykę oraz składnię zdań. |
|
||||||
PSW-OJ-UCKU-CZ-A1 |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy rok akad. 2022/2023
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem kursu jest przyswojenie podstaw języka czeskiego ogólnego na poziomie A1/1 oraz umiejętności radzenia sobie w prostych sytuacjach życiowych na terenie Republiki Czeskiej i kontaktach z Czechami. Cel planuje się osiągnąć przez doskonalenie i rozwój wszystkich sprawności językowych, czyli: słuchania/ czytania ze zrozumieniem, mówienia i pisania. |
|
||||||
PSW-OJ-UCKU-CZ-A1+ |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy rok akad. 2022/2023
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||||||
PSW-OJ-UCKU-H-A1 |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy rok akad. 2022/2023
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Program zajęć skierowany jest do osób zainteresowanych poznaniem języka hiszpańskiego na poziomie A1. Celem "PSW- język hiszpański" na poziomie A1 jest nabycie kompetencji leksykalnych oraz zapoznanie się z podstawami gramatyki |
|
||||||
PSW-OJ-UCKU-H-A1+ |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy rok akad. 2022/2023
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Program zajęć skierowany jest do osób posługujących się językiem hiszpańskim przynajmniej na poziomie A1. Celem PSW- język hiszpański na poziomie A1+ jest poszerzenie kompetencji leksykalnych oraz pogłębienie znajomości gramatyki. |
|
||||||
PSW-OJ-UCKU-H-A2 |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy rok akad. 2022/2023
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Program zajęć skierowany jest do osób posługujących się językiem hiszpańskim przynajmniej na poziomie A1+/A2. Celem PSW- język hiszpański na poziomie A2+ jest poszerzenie kompetencji leksykalnych oraz pogłębienie znajomości gramatyki. |
|
||||||
PSW-OJ-UCKU-J-A1 |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy rok akad. 2022/2023
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Cele kształcenia: - nabycie umiejętności czytania i pisania znaków sylabariuszy japońskich (kana: hiragana, katakana), - nabycie umiejętności zapisywania ustalonej ilości znaków kanji w odpowiedniej kolejności stawiania kresek, poznanie ich czytania, znaczenia oraz możliwych złożeń, - nabycie znajomości języka japońskiego umożliwiającego słuchaczowi porozumiewanie się w sytuacjach życia codziennego, - zdobycie umiejętności komunikacji pisemnej i ustnej w określonym zakresie materiału, - umiejętność czytania, pisania i tłumaczenia prostych zdań, -poznanie podstawowych informacji o Japonii z zakresu kultury, zwyczajów i geografii, które pomogą zrozumieć i ułatwią kontakt z Japończykami |
|
||||||
PSW-OJ-UCKU-P-A1 |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy rok akad. 2022/2023
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem przedmiotu jest pobudzenie u słuchaczy motywacji do nauki języka portugalskiego. Rozwinięcie możliwości słuchowych i artykulacyjnych, pamięci oraz sprawności językowych na poziomie podstawowym, a także poznanie słownictwa związanego z otoczeniem słuchacza i jego codziennymi czynnościami. Do osiągnięcia zamierzonych efektów kształcenia uczący się powinni przeznaczyć minimum 30 godzin na naukę języka poza salą lekcyjną, czyli w ramach pracy własnej. Znajomość języka portugalskiego na poziomie A1. |
|
||||||
PSW-OJ-UCKU-SZ-A1 | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni rok akad. 2023/2024
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
|||
PSW-OJ-UCKU-W-A1 |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy rok akad. 2022/2023
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||||||
PSW-OJ-UCKU-W-A1+ |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy rok akad. 2022/2023
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||||||
UCKU-NA-L-05-KJN | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy rok akad. 2022/2023
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Skrócony opis: wyposażenie absolwenta w wiedzę teoretyczną i operacyjną pozwalającą na poprawne i sprawne posługiwanie się językiem; wykształcenie świadomości językowej (rozpoznawanie błędów, nazywanie, podnoszenie kompetencji językowej i komunikacyjnej poprzez korzystanie ze słowników i pozycji poradnikowych). Ćwiczenia w zakresie mówienia i pisania. |
|
||||
UCKU-NA-R-05-KJN | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy rok akad. 2022/2023
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||||
UCKU-NA-L-03-OP | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy rok akad. 2022/2023
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Skrócony opis: Student poznaje prawne i organizacyjne uwarunkowania systemu oświatowego w Polsce. |
|
||||
UCKU-NA-R-03-OP | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy rok akad. 2022/2023
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Skrócony opis: Student poznaje prawne i organizacyjne uwarunkowania systemu oświatowego w Polsce. |
|
||||
UCKU-NA-L-03-PPK | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy rok akad. 2022/2023
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Skrócony opis:Przedmiot realizowany w relacji nauczyciel akademicki – student. W trakcie zajęć, poprzez spersonalizowaną relację, budowany jest profesjonalny namysł nad profesją nauczyciela i procesami kształcenia, z uwzględnieniem zarówno samorefleksji, jak i odwołania do wiedzy z dyscyplin naukowych, zajmujących się edukacją. |
|
||||
UCKU-NA-R-03-PPK | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy rok akad. 2022/2023
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Przedmiot realizowany w relacji nauczyciel akademicki – student. W trakcie zajęć, poprzez spersonalizowaną relację, budowany jest profesjonalny namysł nad profesją nauczyciela i procesami kształcenia, z uwzględnieniem zarówno samorefleksji, jak i odwołania do wiedzy z dyscyplin naukowych, zajmujących się edukacją. |
|
||||
UCKU-NA-R-04-PDP | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni rok akad. 2022/2023
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Zapoznanie z terminologią diagnostyki pedagogicznej; Nabywanie umiejętności dokonywania diagnozy pedagogicznej oraz projektowania wsparcia dla ucznia; Przygotowanie studentów do wykorzystania niektórych metod, technik i narzędzi badawczych w diagnozie pedagogicznej; Przedstawienie specyfiki pracy z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych; Wdrożenie do samodzielnej pracy i bogacenie swojego warsztatu pracy. |
|
||||
UCKU-NA-L-04-PDP | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni rok akad. 2022/2023
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Zapoznanie z terminologią diagnostyki pedagogicznej; Nabywanie umiejętności dokonywania diagnozy pedagogicznej oraz projektowania wsparcia dla ucznia; Przygotowanie studentów do wykorzystania niektórych metod, technik i narzędzi badawczych w diagnozie pedagogicznej; Przedstawienie specyfiki pracy z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych; Wdrożenie do samodzielnej pracy i bogacenie swojego warsztatu pracy. |
|
||||
UCKU-NA-L-04-PD | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni rok akad. 2022/2023
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nabycie elementarnej wiedzy na temat tradycyjnych i współczesnych systemów dydaktycznych. Poznanie i zrozumienie istoty procesu kształcenia oraz jego elementów składowych. Wdrożenie do refleksyjnego namysłu nad dydaktycznymi problemami współczesności. |
|
||||
UCKU-NA-L-04-PDW | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni rok akad. 2022/2023
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||||
UCKU-NA-R-04-PD | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni rok akad. 2022/2023
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celami przedmiotu jest: 1.Nabycie elementarnej wiedzy na temat tradycyjnych i współczesnych systemów dydaktycznych. 2. Poznanie i zrozumienie istoty procesu kształcenia oraz jego elementów składowych. 3. Wdrożenie do refleksyjnego namysłu nad dydaktycznymi problemami współczesności |
|
||||
UCKU-NA-R-04-PDW | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni rok akad. 2022/2023
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||||
UCKU-NA-L-03-PPP | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy rok akad. 2022/2023
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Zapoznanie studentów z podstawowymi zagadnieniami z zakresu pedagogiki: miejscem pedagogiki w świecie kultury, w systemie nauk społecznych, humanistycznych, rozwojem pedagogiki jako nauki, pojęciami pedagogicznymi potrzebnymi do opisu zjawisk edukacyjnych, zmiennością przedmiotu refleksji i badań pedagogicznych, ontologicznymi i epistemologicznymi podstawami pedagogiki, społeczno-kulturowymi uwarunkowaniami wiedzy pedagogicznej, metodologią badań pedagogicznych, paradygmatami pedagogicznymi. 2. Zorientowanie studentów we współczesnym stanie teorii i koncepcji pedagogicznych; 3. Ukazanie znaczenia i roli pedagogiki w życiu człowieka. 4. Nabycie przez studentów umiejętności analizowania, interpretowania pedagogicznych tekstów, odkrywania związków pedagogiki z otaczającym światem, odkrywania znaczenia pedagogiki w życiu człowieka, tym samym przygotowując studentów do praktycznego zastosowania wiedzy pedagogicznej. 5. Aktywizowanie studentów do samodzielnej aktywności badawczej |
|
||||
UCKU-NA-L-03-PPP-W | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy rok akad. 2022/2023
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Zapoznanie studentów z podstawowymi zagadnieniami z zakresu pedagogiki: miejscem pedagogiki w świecie kultury, w systemie nauk społecznych, humanistycznych, rozwojem pedagogiki jako nauki, pojęciami pedagogicznymi potrzebnymi do opisu zjawisk edukacyjnych, zmiennością przedmiotu refleksji i badań pedagogicznych, ontologicznymi i epistemologicznymi podstawami pedagogiki, społeczno-kulturowymi uwarunkowaniami wiedzy pedagogicznej, metodologią badań pedagogicznych, paradygmatami pedagogicznymi. Zorientowanie studentów we współczesnym stanie teorii i koncepcji pedagogicznych; Ukazanie znaczenia i roli pedagogiki w życiu człowieka. Nabycie przez studentów umiejętności analizowania, interpretowania pedagogicznych tekstów, odkrywania związków pedagogiki z otaczającym światem, odkrywania znaczenia pedagogiki w życiu człowieka, tym samym przygotowując studentów do praktycznego zastosowania wiedzy pedagogicznej. |
|
||||
UCKU-NA-R-03-PPP | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy rok akad. 2022/2023
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Zapoznanie studentów z podstawowymi zagadnieniami z zakresu pedagogiki: miejscem pedagogiki w świecie kultury, w systemie nauk społecznych, humanistycznych, rozwojem pedagogiki jako nauki, pojęciami pedagogicznymi potrzebnymi do opisu zjawisk edukacyjnych, zmiennością przedmiotu refleksji i badań pedagogicznych, ontologicznymi i epistemologicznymi podstawami pedagogiki, społeczno-kulturowymi uwarunkowaniami wiedzy pedagogicznej, metodologią badań pedagogicznych, paradygmatami pedagogicznymi. 2. Zorientowanie studentów we współczesnym stanie teorii i koncepcji pedagogicznych; 3. Ukazanie znaczenia i roli pedagogiki w życiu człowieka. 4. Nabycie przez studentów umiejętności analizowania, interpretowania pedagogicznych tekstów, odkrywania związków pedagogiki z otaczającym światem, odkrywania znaczenia pedagogiki w życiu człowieka, tym samym przygotowując studentów do praktycznego zastosowania wiedzy pedagogicznej. 5. Aktywizowanie studentów do samodzielnej aktywności badawczej |
|
||||
UCKU-NA-R-03-PPP-W | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy rok akad. 2022/2023
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Zapoznanie studentów z podstawowymi zagadnieniami z zakresu pedagogiki: miejscem pedagogiki w świecie kultury, w systemie nauk społecznych, humanistycznych, rozwojem pedagogiki jako nauki, pojęciami pedagogicznymi potrzebnymi do opisu zjawisk edukacyjnych, zmiennością przedmiotu refleksji i badań pedagogicznych, ontologicznymi i epistemologicznymi podstawami pedagogiki, społeczno-kulturowymi uwarunkowaniami wiedzy pedagogicznej, metodologią badań pedagogicznych, paradygmatami pedagogicznymi. 2. Zorientowanie studentów we współczesnym stanie teorii i koncepcji pedagogicznych; 3. Ukazanie znaczenia i roli pedagogiki w życiu człowieka. 4. Nabycie przez studentów umiejętności analizowania, interpretowania pedagogicznych tekstów, odkrywania związków pedagogiki z otaczającym światem, odkrywania znaczenia pedagogiki w życiu człowieka, tym samym przygotowując studentów do praktycznego zastosowania wiedzy pedagogicznej. 5. Aktywizowanie studentów do samodzielnej aktywności badawczej |
|
||||