10 przedmioty obowiązkowe na 2 sem EKO-M (grupa przedmiotów zdefiniowana przez Wydział Prawa i Ekonomii)
Legenda
Jeśli przedmiot jest prowadzony w danym cyklu dydaktycznym, to w odpowiedniej komórce pojawi się koszyk rejestracyjny. Ikona koszyka zależy od tego, czy możesz się rejestrować na dany przedmiot.
- nie jesteś zalogowany - aktualnie nie możesz się rejestrować - możesz się zarejestrować - możesz się wyrejestrować (lub wycofać prośbę) - złożyłeś prośbę o zarejestrowanie (i nie możesz jej już wycofać) - jesteś pomyślnie zarejestrowany (i nie możesz się wyrejestrować)
Kliknij na ikonę "i" przy koszyku, aby uzyskać dodatkowe informacje.
23/24Z - Semestr zimowy rok akad. 2023/2024 23/24L - Semestr letni rok akad. 2023/2024 24/25L - Semestr letni - rok akad. 2024/2025 (zajęcia mogą być semestralne, trymestralne lub roczne) |
Opcje | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
23/24Z | 23/24L | 24/25L | |||||
10-EKO-M-02-MGF-DFiU |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy rok akad. 2023/2024
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Przedmiot ma charakter praktyczny. Jego celami są: 1) przekazanie studentom wiedzy o produktach i rozwiązaniach finansowych oraz ubezpieczeniowych dostosowanych dla klientów indywidualnych oraz instytucjonalnych, a także małych i średnich przedsiębiorstw; 2) zapoznanie studentów ze sposobami zachowania się podmiotu gospodarującego wobec instytucji fiskalnych, jak również możliwościach wykorzystania określonych elementów polityki podatkowej do racjonalnego zarządzania finansami przedsiębiorstwa; 3) zapoznanie studentów z praktycznymi aspektami przygotowywania oferty dla klientów firm doradztwa finansowego. Zajęcia prowadzone są z wykorzystaniem programów: Excel, Lex i Legalis. |
|
|||||
10-EKO-M-02-EiPPG |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy rok akad. 2023/2024
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celami przedmiotu są: - zapoznanie studentów z modelem ekonometrycznym, etapami badania ekonometrycznego, - budowa różnych modeli ekonometrycznych w praktyce oraz ich wykorzystanie dla celów symulacji, analizy i predykcji, - zapoznanie studentów z praktycznymi metodami oceny przydatności skonstruowanych modeli ekonometrycznych do prognozowania zmiennych ekonomicznych. |
|
|||||
10-EKO-M-02-EM |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy rok akad. 2023/2024
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celami przedmiotu są: - przedstawienie i scharakteryzowanie podstawowych technik analitycznych umożliwiających zrozumienie zjawisk ekonomicznych, ich ilościową ocenę oraz istotę sterowania procesami gospodarczymi, - prezentacja zagadnień z zakresu algebry macierzowej i rachunku różniczkowego oraz sposobów wykorzystywania ich do analizy przyczyn i oceny przebiegu zjawisk gospodarczych i społecznych, - przedstawienie aksjomatycznych teorii ekonomii, głównych obszarów problemowych: zagadnień teorii popytu i produkcji, modelowanie równowagi ekonomicznej. |
|
|||||
10-EKO-M-02-ES |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy rok akad. 2023/2024
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celami przedmiotu są: - wyksztalcenie poszerzonej wiedzy z zakresu organizacji i zarządzania podmiotami ekonomii społecznej, - poznanie metodologii badań oraz analiz jakościowych i ilościowych dla podmiotów ekonomii społecznej, - kształtowanie postaw kreatywnego, etycznego i odpowiedzialnego podejścia w celu budowy projektów społecznych. |
|
|||||
10-EKO-M-02-MKR-KDP |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy rok akad. 2023/2024
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Kryteria klasyfikacji mikro, małych i średnich przedsiębiorców. Podatek VAT w kontekście prowadzenia księgowości i doradztwa podatkowego. Formy opodatkowania podatkiem dochodowym. Karta podatkowa. Ryczałt od przychodów ewidencjonowanych. Opodatkowanie dochodu podatkiem liniowym. Opodatkowanie dochodu według skali podatkowej. Sporządzanie i prowadzenie dokumentacji i ewidencji księgowej. |
|
|||||
10-EKO-M-02-PZ |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy rok akad. 2023/2024
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celami przedmiotu są: - nabycie umiejętności praktycznych uzupełniających i pogłębiających efekty uczenia się uzyskiwane w trakcie zajęć dydaktycznych na uczelni, - stworzenie możliwości potwierdzenia i rozwoju kompetencji zawodowych studenta w ramach wybranego kierunku i/lub specjalności, a także uzyskania pogłębionej wiedzy ogólnej i dziedzinowej, - zapoznanie studenta ze specyfiką funkcjonowania środowiska zawodowego celem dobrego przygotowania go do podjęcia i wykonywania przyszłej pracy zawodowej, - zaznajomienie studenta z organizacją i funkcjonowaniem instytucji oraz jej komórek organizacyjnych oraz zasadami ich działania, - rozwijanie samodzielnego działania praktykanta. |
|
|||||