Proseminarium licencjackie [06-HIS-L-04-PL]
Semestr letni - rok akad. 2024/2025
Seminarium,
grupa nr 1
Przedmiot: | Proseminarium licencjackie [06-HIS-L-04-PL] |
Zajęcia: |
Semestr letni - rok akad. 2024/2025 [24/25L]
(w trakcie)
Seminarium [SEM], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
|
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 8 |
Limit miejsc: | (brak danych) |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Prowadzący: | Anna Czerniecka-Haberko |
Literatura: |
Literatura podstawowa: K. Bobowski, K. Burski, B. Turoń, Encyklopedia nauk pomocniczych historii nowożytnej i najnowszej, Wrocław 1976; I. Ihnatowicz, Nauki pomocnicze historii XIX i XX wieku, Warszawa 1990; I. Ihnatowicz, Vademecum do badań nad historią XIX i XX wieku, t. 1-2, Warszawa 1967, 1971; Madkiewicz J., Jak pisać teksty naukowe, Gdańsk 1995: Majchrzak J., Mendel T., Metodyka pisania prac magisterskich i dyplomowych, Poznań 2003; Miśkiewicz B., Wprowadzenie do badań historycznych, Poznań 1993; Niedzielska E., Mały poradnik autora i recenzenta pracy akademickiej, Wrocław 1993; A. Pułło, Prace magisterskie i licencjackie: wskazówki dla studentów, Warszawa 2003; Świeżawski A., Warsztat naukowy historyka. Wstęp do badań historycznych, Częstochowa 1999; Topolski J., Jak się pisze i rozumie historię. Tajemnice narracji historycznej, Warszawa 1996; Wójcik., Piszę akademicką pracę promocyjną – licencjacką, magisterską, doktorską, Warszawa 2005. |
Zakres tematów: |
1. Zajęcia wstępne: określenie specyfiki pól zainteresowań właściwych dla seminarium, prezentacja wymogów związanych z pracą licencjacką, ujawnienie właściwych dla seminarium celów uczenia się w zakresie wiedzy, umiejętności i kompetencji personalno-społecznych; przedyskutowanie rygorów edukacyjnych. 2. Przypomnienie przybliżonych tematów prac licencjackich/przypomnienie wybranych tematów; 3. Konstrukcja pracy licencjackiej, charakterystyka zadań związanych z poszczególnymi częściami pracy; 4-6. Analiza opracowanych przez studentów wstępów pod kątem ich merytorycznej zasadności i poprawności kompozycji 7-9. Kwerenda bibliograficzna 10. Analiza opracowanych przez studentów bibliografii prac 11-15. Przypomnienie wiadomości z zakresu aparatu naukowego, doskonalenie przypisów |
Metody dydaktyczne: |
Metody: praca pod kierunkiem, dyskusja Kryteria zaliczenia przedmiotu: czynny udział w zajęciach, prace pisemne |
Metody i kryteria oceniania: |
Metody: praca pod kierunkiem, dyskusja Kryteria zaliczenia przedmiotu: czynny udział w zajęciach, prace pisemne |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Jana Długosza w Częstochowie.