Uniwersytet Jana Długosza w Częstochowie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

PNJN- konwersacje [06-FGP-L-04-PNJNK] Semestr letni - rok akad. 2024/2025
Laboratorium, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: PNJN- konwersacje [06-FGP-L-04-PNJNK]
Zajęcia: Semestr letni - rok akad. 2024/2025 [24/25L] (w trakcie)
Laboratorium [LAB], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każdy czwartek, 9:45 - 11:15
sala 2/09
Budynek wydziałowy - Zbierskiego 2/4 jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 12
Limit miejsc: (brak danych)
Zaliczenie: Egzamin
Prowadzący: Beata Rusek
Literatura:

● Berger, Jan-Eric/ Kleinert, Hannah. 2019. Partnerinterviews für Fortgeschrittene. Arbeitsblätter für den Unterricht DaF/ DaZ - GER B2-C2. Booksbaum, Berlin.

● Billina, Anneli. 2018. Hören und Sprechen B1. Hueber Verlag, Ismanig.

● Billina, Anneli/ Betz, Julika. 2017. Hören und Sprechen B2. Hueber Verlag, Ismanig.

Grammatik & Konversation 2 Langenscheidt

Aspekte Mittelstufe Deutsch Lektor Klett

Aussichten B 1.1 Lektor Klett

Zakres tematów:

Zagadnienie tematyczne:

1. Steckbrief - informacje o sobie, autoprezentacja. Zapoznanie się.

2. Współczesne związki - Lebensformen. Zycie w pojedynke, we dwoje? Singles/ Mingles etc.

3. Das Familienmodell von damals und von heute - zalety / wady dawnego/ współczesnego modelu rodziny.

4.Kochrezepte - Lebensrezepte

5.Stereotype- wyjaśnienie pojęcia stereotyp/przykłady.

7. Diskriminierung/ Vorurteile / Toleranz

8. Sucht

12. Moderne Süchte - Orthorexie, Handysucht, Selfie- Sucht, Fitness-Sucht, etc.

13. Umwelt, Naturkatastrophen

14. Kritikfähigkeit

Metody dydaktyczne:

• Konwersacje

• Dyskusje na podstawie materiału stymulującego

• Praca indywidualna, grupowa, w parach

Metody i kryteria oceniania:

Forma weryfikacji efektów kształcenia :- testy (ustne);

-zlecone prace w formie wypowiedzi ustnych na konkretny temat;

-aktywność studenta na zajęciach.

Ocena semestralna - Student na ocenę:

5 (5.0) – osiągnął efekty uczenia się w zakresie wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych w 91%- 100%

4+ (4.5) - osiągnął efekty uczenia się w zakresie wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych w 81% - 90%

4 (4.0) – osiągnął efekty uczenia się w zakresie wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych w 71%- 80%

3+ (3.5) - osiągnął efekty uczenia się w zakresie wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych w 61% - 70%

3 (3.0) – osiągnął efekty uczenia się w zakresie wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych w 50% - 60 %

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Jana Długosza w Częstochowie.
ul. Waszyngtona 4/8 42-217 Częstochowa tel: +48 34 3784 100 https://ujd.edu.pl kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.2.0-7 (2025-06-25)