Projektowanie zadań szkoły
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | SP-10-ZPO-01-PZS |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Projektowanie zadań szkoły |
Jednostka: | Wydział Prawa i Ekonomii |
Grupy: |
Przedmioty obowiązkowe w semestrze 1 studia podyplomowe ZPO |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
6.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | polski |
Skrócony opis: |
Absolwent nabywa wiedzę dotyczącą umiejętności rozpoznawania, planowania i skutecznego realizowania zadań szkoły zgodnie z obowiązującym prawem oświatowym i specyfiką szkoły. |
Literatura: |
-Grondas M, Psychologiczne aspekty oceniania, Poradnik nauczyciela, Wyd. RAABE, Warszawa 2000 - Tutoring w szkole między teorią a praktyką zmiany edukacyjnej, Praca zbiorowa pod redakcją M. Budzyńskiego, P. Czekierdy, J. Traczyńskiego, Z. Zalewskiego, A. Zembrzuskiej, Towarzystwo Edukacji Otwartej, Wrocław 2009. -Kosińska E, Mądrze i skutecznie : zasady konstruowania szkolnego programu profilaktyczno-wychowawczego, Kraków 2002 - M. Konopczyński, J. Borowik, P. Chlebowski, M. Kolemba, K. Szorc, J. Szada-Borzyszkowska, M. Wieczorek, Program wychowawczo-profilaktyczny szkoły i placówki oświatowej. Materiały szkoleniowe dla nauczycieli konsultantów i doradców metodycznych, ORE Warszawa 2017 - Niemierko B, Ocenianie szkolne bez tajemnic, Warszawa 2002 -Niemierko B, Między oceną szkolną a dydaktyką. Bliżej dydaktyki, WSiP, Warszawa 1997 -Taraszkiewicz M.,Jak uczyć lepiej, czyli refleksyjny praktyk w działaniu, Warszawa 2002 - http://www.ceo.org.pl/pl/ok |
Efekty uczenia się: |
w zakresie wiedzy: - absolwent ma wiedzę o procesie uczenia się i organizacyjnych uwarunkowaniach tego procesu, -zna nowe formy i metody pracy w doskonaleniu rad pedagogicznych w zakresie umiejętności -absolwent inicjuje, planuje i realizuje proces uczenia się - absolwent tworzy programy profilaktyczne uwzględniające potrzeby i uwarunkowania społeczności skoncentrowanej wokół placówki oświatowej w zakresie kompetencji społecznych -rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie, a także potrafi uzupełnić i doskonalić nabytą wiedzę i umiejętności |
Metody i kryteria oceniania: |
- praca na zajęciach, w ramach której słuchacz będzie miał za zadanie: -dokonać analizy zapisów Oceniania Wewnątrzszkolnego pod kątem zgodności z obowiązującym prawem - przeprowadzić analizę programu profilaktyczno - wychowawczego pod kątem zgodności z prawem oświatowym i z uwzględnieniem specyfiki placówki |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy rok akad. 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-01-31 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO CW
CW
CW
CW
CW
CW
N CW
WYK
CW
WYK
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 16 godzin
Wykład, 4 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Ewelina Rygał | |
Prowadzący grup: | Ewelina Rygał | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę Wykład - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy - rok akad. 2024/2025" (w trakcie)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-01-31 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO WYK
WYK
CW
CW
N CW
CW
CW
CW
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 16 godzin
Wykład, 4 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Ewelina Rygał | |
Prowadzący grup: | Ewelina Rygał | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę Wykład - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Jana Długosza w Częstochowie.