Budżet gospodarstwa domowego
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 10-RIP-R-03-W2W-BGD |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Budżet gospodarstwa domowego |
Jednostka: | Wydział Prawa i Ekonomii |
Grupy: |
10 przedmioty do wyboru na 3 sem. RIP-R |
Strona przedmiotu: | https://enauka.ujd.edu.pl/course/view.php?id=1075 |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Skrócony opis: |
Cele kształcenia określone dla przedmiotu 1. Edukacja finansowa 2. Alfabetyzacja finansowa osoby 3. Tworzenie budżetu gospodarstwa domowego 4. Nabycie przez studentów postaw sprzyjających orientacji w rzeczywistości gospodarczej |
Pełny opis: |
Gospodarstwo domowe i jego finanse Podstawy budżetowania rodziny. Metody prowadzenia budżetu rodzinnego Tworzenie budżetu gospodarstwa domowego Rezerwy zwiększenia przychodów budżetowych rodziny. Oszczędzanie wydatków budżetowych rodziny Planowanie a inwestycje |
Literatura: |
1. Antonides G., Raaij W. F. 2003: Zachowania konsumenta. Podręcznik akademicki. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2. Banasiak M. 2005: Gospodarstwa domowe ludzi starszych w Polsce ze szczególnym uwzględnieniem sfery żywności i żywienia. Praca doktorska. Wydział Nauk o Żywieniu Człowieka i Konsumpcji, SGGW, Warszawa 3. Burgiel A. 2000: Kryteria podziału czynników zachowań konsumentów. (w) Kieżel E. (red.) Rynkowe zachowania konsumentów. Akademia Ekonomiczna im. K. Adamieckiego, Katowic 4. Bywalec Czesław. 2020 : Ekonomika i finanse gospodarstw domowych. Warszawa 5. Leszek Rudnicki. 2018 : Zarządzanie finansami w gospodarstwach domowych. https://cejsh.icm.edu.pl/cejsh/element/bwmeta1.element.ojs-issn-2544-6916-year-2018-issue-1_2018__2_-article-d9f453de-a672-3ce1-a9c6-c5eb0d71cc1e/c/5-70bdc6e9-8a7b-45aa-bf88-ad3114f6c41f.pdf.pdf 6. Niemczyk A. 2002: Proces zaspokajania potrzeb w gospodarstwach domowych. (w) Szromik A. (red.) Prace z zakresu konsumpcji. Zeszyty Naukowe nr 579, Akademia Ekonomiczna w Krakowie, Kraków 7. Piskiewicz L. 2003: Wydatki konsumpcyjne gospodarstw domowych ludzi starszych. Handel Wewnętrzny, 2, 49 8. Szczepańska J. 2008: Wyposażenie gospodarstw domowych w dobra trwałego użytkowania. CBOS, Warszawa 9. Badanie budżetów gospodarstw domowych (BBGD) https://stat.gov.pl/badania-statystyczne/badania-ankietowe/badania-spoleczne/badanie-budzetow-gospodarstw-domowych-bbgd/ 10. Budżety gospodarstw domowych w 2020 roku https://stat.gov.pl/obszary-tematyczne/warunki-zycia/dochody-wydatki-i-warunki-zycia-ludnosci/budzety-gospodarstw-domowych-w-2020-roku,9,15.html |
Efekty uczenia się: |
1. Efekty uczenia się w zakresie wiedzy. Student/uczestnik: Posługuje się wiedzą teoretyczną w praktyce tworzenia budżetu rodziny Wykazuje umiejętność przeprowadzania analizy porównawczej w celach zestawienia dochodów i kosztów rodziny 2. Efekty uczenia się w zakresie umiejętności. Student/ uczestnik: Wykorzystuje i stosuje metody oraz techniki systematycznej analizy zjawisk ekonomicznych zachodzących w gospodarce i ekonomicznych tendencji rozwojowych współczesnego świata Wykazuje umiejętność przeprowadzania analizy porównawczej w celach zestawienia dochodów i kosztów rodziny 3. Efekty uczenia się w zakresie kompetencji społecznych i personalnych. Student/ uczestnik: Rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie Rozumie potrzebę podnoszenia kompetencji zawodowych i osobistych |
Metody i kryteria oceniania: |
na ocenę 2 Student nie osiągnął założonych dla przedmiotu efektów uczenia się. Jego wiedza mieści się w przedziale: 0%-50% odpowiadającym ocenia niedostatecznej na ocenę 3 Student osiągnął założone dla przedmiotu efekty uczenia się w stopniu dostatecznym albo dostatecznym plus. Jego wiedza mieści się w przedziale: 51% - 60% odpowiadającym ocenia dostatecznej albo 61% - 70% odpowiadającym ocenia dostatecznej plus. na ocenę 4 Student osiągnął założone dla przedmiotu efekty uczenia się w stopniu dobrym albo dobrym plus. Jego wiedza mieści się w przedziale: 71% - 80% odpowiadającym ocenia dobrej albo 81% - 90% odpowiadającym ocenia dobrej plus. na ocenę 5 Student osiągnął założone dla przedmiotu efekty uczenia się w stopniu bardzo dobrym. Jego wiedza mieści się w przedziale: 91% - 100% odpowiadającym ocenia bardzo dobrej. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy rok akad. 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-01-31 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT WYK
WYK
|
Typ zajęć: |
Wykład, 10 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Olena Ivashko | |
Prowadzący grup: | Olena Ivashko | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie
Wykład - Zaliczenie |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Jana Długosza w Częstochowie.