Praktyka zawodowa
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 10-EKO-M-03-PRA |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Praktyka zawodowa |
Jednostka: | Wydział Prawa i Ekonomii |
Grupy: |
10 przedmioty do wyboru na 3 sem EKO-M 10 przedmioty obowiązkowe na 3 sem EKO-M |
Punkty ECTS i inne: |
9.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Skrócony opis: |
Celami przedmiotu są: - kontynuowanie zdobywania umiejętności praktycznych uzupełniających i pogłębiających efekty uczenia się uzyskiwane w trakcie zajęć dydaktycznych na uczelni, - stworzenie możliwości kontynuowania potwierdzenia i rozwoju kompetencji zawodowych studenta w ramach wybranego kierunku i/lub specjalności, a także uzyskania pogłębionej wiedzy ogólnej i dziedzinowej, - zapoznanie studenta ze specyfiką funkcjonowania środowiska zawodowego, celem dobrego przygotowania go do podjęcia i wykonywania przyszłej pracy zawodowej, - kontynuowanie zaznajamiania studenta z organizacją i funkcjonowaniem instytucji oraz jej komórek organizacyjnych oraz zasadami ich działania, - kontynuowanie samodzielnego działania praktykanta. |
Pełny opis: |
Zapoznanie z obowiązującymi przepisami BHP, przeciwpożarowymi, ochrony środowiska, itp. – szkolenia wstępne u pracodawcy. Poznanie struktury pracy całej instytucji, a zwłaszcza zapoznanie się ze specyfiką pracy poszczególnych osób, hierarchią zadań, delegacjami uprawnień, jak również wewnętrzną organizacją i zarządzaniem w całej instytucji (tzn. kto, co, w jaki sposób wykonuje, za co jest odpowiedzialny, z kim współpracuje). Aktywne uczestnictwo w konkretnych przedsięwzięciach, współpraca i pomoc opiekunowi praktyk, a także samodzielne realizowanie powierzanych zadań lub projektów. Nabycie pogłębionych umiejętności organizatorskich, takich jak: organizacja i planowanie pracy własnej, sumienność, otwartość na zmiany oraz odpowiedzialność za powierzone zadania. Poznanie zasad wykorzystania posiadanej pogłębionej wiedzy teoretycznej związanej ze studiowanym kierunkiem, analizowaniem, wnioskowaniem i kompleksowym opracowaniem rozwiązań o charakterze praktycznym związanych ze studiowanym kierunkiem – ekonomia. Wykonywanie zadań z zakresu ekonomii, uznanych przez osoby bezpośrednio nadzorujące przebieg praktyki za istotne z punktu widzenia specyfiki działalności instytucji, w której realizowana jest praktyka. Nabycie umiejętności utrzymywania właściwych relacji w środowisku zawodowym, w tym komunikacji z użyciem specjalistycznej terminologii. Nabycie praktycznych umiejętności związanych z analizowaniem, wnioskowaniem i opracowywaniem działań w przedsiębiorstwie przy wykorzystaniu wiedzy zdobytej w trakcie studiów. |
Literatura: |
Literatura podstawowa: 1. Materiały informacyjne dotyczące pracodawcy, w której odbywana jest praktyka oraz dokumentacja wewnętrzna podmiotu (np. regulamin pracy, regulamin wynagradzania, wewnętrzne procedury, zasady korzystania ze sprzętu firmowego, układy zakładowe itp.) 2. Literatura przedmiotowo związana z odbywaną praktyką Literatura uzupełniająca: 1. Literatura uzupełniająca i poszerzająca tematykę związana z odbywaną praktyką, w szczególności wskazana przez opiekunów praktyk. |
Efekty uczenia się: |
Efekty uczenia się w zakresie wiedzy: EU-W 1. Student zna strukturę pracy instytucji, w której odbywa praktykę zawodową. EU-W 2. Student wie, jaka jest specyfika pracy poszczególnych osób, jaka jest hierarchia ich zadań i delegacje uprawnień. EU-W 3. Student orientuje się w wewnętrznej organizacji i zarządzaniu w instytucji, w której odbywa praktykę. EU-W 4. Student posiada pogłębioną wiedzę teoretyczną związaną ze studiowanym kierunkiem oraz analizowaniem, wnioskowaniem i opracowywaniem działań w przedsiębiorstwie. Efekty uczenia się w zakresie umiejętności: EU-U 1. Student aktywnie uczestniczy w przydzielonych mu w ramach praktyki zawodowej przedsięwzięciach. EU-U 2. Student pomaga opiekunowi praktyk i współpracuje z nim. EU-U 3. Student wykonuje zadania z zakresu ekonomii istotne z punktu widzenia specyfiki działalności instytucji, w której realizowana jest praktyka. EU-U 4. Student nabywa praktyczne umiejętności dotyczące analizowania, wnioskowania i opracowywania działań w przedsiębiorstwie. Efekty uczenia się w zakresie kompetencji społecznych i personalnych: EU-KS 1. Student jest w swoich działaniach kompetentny, samodzielny, odpowiedzialny, aktywny i kreatywny, przestrzega norm etycznych podczas wykonywania powierzonej mu pracy. EU-KS 2. Student jest empatyczny i otwarty w relacjach międzyludzkich, potrafi nawiązywać kontakty społeczne i pracować nad ich jakością, wykazując się starannością i zdyscyplinowaniem. EU-KS 3. Student utrzymuje właściwe relacje w środowisku zawodowym, komunikuje się używając specjalistycznej terminologii. |
Metody i kryteria oceniania: |
Dyskusja, obserwacja zadań wykonywanych przez studentów-praktykantów, bezpośredni nadzór na pracami studenta (wpis do dziennika praktyki, opinia i ocena wydana przez opiekuna zakładowego). Zaliczenie na ocenę. Ocena końcowa wystawiana na podstawie analizy dziennika praktyk, oceny opiekuna praktyk wystawionej przez pracodawcę oraz rozmowa ze studentem na temat praktyki. Skala ocen: na ocenę 2: Student nie osiągnął założonych dla przedmiotu efektów uczenia się. Osiągnięte efekty uczenia się mieszczą się w przedziale: poniżej 50% odpowiadającym ocenie niedostatecznej. na ocenę 3: Student osiągnął założone dla przedmiotu efekty uczenia się w stopniu dostatecznym albo dostatecznym plus. Osiągnięte efekty uczenia się mieszczą się w przedziale: od 50% - 60% odpowiadającym ocenie dostatecznej albo powyżej 60% - 70% odpowiadającym ocenie dostatecznej plus. na ocenę 4: Student osiągnął założone dla przedmiotu efekty uczenia się w stopniu dobrym albo dobrym plus. Osiągnięte efekty uczenia się mieszczą się w przedziale: powyżej 70% - 80% odpowiadającym ocenie dobrej albo powyżej 80% - 90% odpowiadającym ocenie dobrej plus. na ocenę 5: Student osiągnął założone dla przedmiotu efekty uczenia się w stopniu bardzo dobrym. Osiągnięte efekty uczenia się mieszczą się w przedziale: powyżej 90% - 100% odpowiadającym ocenie bardzo dobrej. |
Praktyki zawodowe: |
Zajęcia realizowane poza siedzibą uczelni, odbywane w formie praktyki śródrocznej, w okresie wskazanym w organizacji danego roku akademickiego, jako czas realizacji zajęć dydaktycznych. Na studiach stacjonarnych praktyki odbywają się w ciągu 2 dni w tygodniu w wymiarze 6 godzin pracy dziennie. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni rok akad. 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2024-03-01 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Praktyki, 270 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Marta Grzyb, Michał Makuch | |
Prowadzący grup: | Michał Makuch | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Praktyki - Zaliczenie na ocenę |
|
Skrócony opis: |
Celami przedmiotu są: - kontynuowanie zdobywania umiejętności praktycznych uzupełniających i pogłębiających efekty uczenia się uzyskiwane w trakcie zajęć dydaktycznych na uczelni, - stworzenie możliwości kontynuowania potwierdzenia i rozwoju kompetencji zawodowych studenta w ramach wybranego kierunku i/lub specjalności, a także uzyskania pogłębionej wiedzy ogólnej i dziedzinowej, - zapoznanie studenta ze specyfiką funkcjonowania środowiska zawodowego, celem dobrego przygotowania go do podjęcia i wykonywania przyszłej pracy zawodowej, - kontynuowanie zaznajamiania studenta z organizacją i funkcjonowaniem instytucji oraz jej komórek organizacyjnych oraz zasadami ich działania, - kontynuowanie samodzielnego działania praktykanta. |
|
Pełny opis: |
Zapoznanie z obowiązującymi przepisami BHP, przeciwpożarowymi, ochrony środowiska, itp. – szkolenia wstępne u pracodawcy. Poznanie struktury pracy całej instytucji, a zwłaszcza zapoznanie się ze specyfiką pracy poszczególnych osób, hierarchią zadań, delegacjami uprawnień, jak również wewnętrzną organizacją i zarządzaniem w całej instytucji (tzn. kto, co, w jaki sposób wykonuje, za co jest odpowiedzialny, z kim współpracuje). Aktywne uczestnictwo w konkretnych przedsięwzięciach, współpraca i pomoc opiekunowi praktyk, a także samodzielne realizowanie powierzanych zadań lub projektów. Nabycie pogłębionych umiejętności organizatorskich, takich jak: organizacja i planowanie pracy własnej, sumienność, otwartość na zmiany oraz odpowiedzialność za powierzone zadania. Poznanie zasad wykorzystania posiadanej pogłębionej wiedzy teoretycznej związanej ze studiowanym kierunkiem, analizowaniem, wnioskowaniem i kompleksowym opracowaniem rozwiązań o charakterze praktycznym związanych ze studiowanym kierunkiem – ekonomia. Wykonywanie zadań z zakresu ekonomii, uznanych przez osoby bezpośrednio nadzorujące przebieg praktyki za istotne z punktu widzenia specyfiki działalności instytucji, w której realizowana jest praktyka. Nabycie umiejętności utrzymywania właściwych relacji w środowisku zawodowym, w tym komunikacji z użyciem specjalistycznej terminologii. Nabycie praktycznych umiejętności związanych z analizowaniem, wnioskowaniem i opracowywaniem działań w przedsiębiorstwie przy wykorzystaniu wiedzy zdobytej w trakcie studiów. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: 1. Materiały informacyjne dotyczące pracodawcy, w której odbywana jest praktyka oraz dokumentacja wewnętrzna podmiotu (np. regulamin pracy, regulamin wynagradzania, wewnętrzne procedury, zasady korzystania ze sprzętu firmowego, układy zakładowe itp.) 2. Literatura przedmiotowo związana z odbywaną praktyką Literatura uzupełniająca: 1. Literatura uzupełniająca i poszerzająca tematykę związana z odbywaną praktyką, w szczególności wskazana przez opiekunów praktyk. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy - rok akad. 2024/2025" (zakończony)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-01-31 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Praktyki, 270 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Kamila Kowalik, Paulina Ucieklak-Jeż, Beata Wolna | |
Prowadzący grup: | Kamila Kowalik | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Praktyki - Zaliczenie na ocenę |
|
Skrócony opis: |
Celami przedmiotu są: - kontynuowanie zdobywania umiejętności praktycznych uzupełniających i pogłębiających efekty uczenia się uzyskiwane w trakcie zajęć dydaktycznych na uczelni, - stworzenie możliwości kontynuowania potwierdzenia i rozwoju kompetencji zawodowych studenta w ramach wybranego kierunku i/lub specjalności, a także uzyskania pogłębionej wiedzy ogólnej i dziedzinowej, - zapoznanie studenta ze specyfiką funkcjonowania środowiska zawodowego, celem dobrego przygotowania go do podjęcia i wykonywania przyszłej pracy zawodowej, - kontynuowanie zaznajamiania studenta z organizacją i funkcjonowaniem instytucji oraz jej komórek organizacyjnych oraz zasadami ich działania, - kontynuowanie samodzielnego działania praktykanta. |
|
Pełny opis: |
Zapoznanie z obowiązującymi przepisami BHP, przeciwpożarowymi, ochrony środowiska, itp. – szkolenia wstępne u pracodawcy. Poznanie struktury pracy całej instytucji, a zwłaszcza zapoznanie się ze specyfiką pracy poszczególnych osób, hierarchią zadań, delegacjami uprawnień, jak również wewnętrzną organizacją i zarządzaniem w całej instytucji (tzn. kto, co, w jaki sposób wykonuje, za co jest odpowiedzialny, z kim współpracuje). Aktywne uczestnictwo w konkretnych przedsięwzięciach, współpraca i pomoc opiekunowi praktyk, a także samodzielne realizowanie powierzanych zadań lub projektów. Nabycie pogłębionych umiejętności organizatorskich, takich jak: organizacja i planowanie pracy własnej, sumienność, otwartość na zmiany oraz odpowiedzialność za powierzone zadania. Poznanie zasad wykorzystania posiadanej pogłębionej wiedzy teoretycznej związanej ze studiowanym kierunkiem, analizowaniem, wnioskowaniem i kompleksowym opracowaniem rozwiązań o charakterze praktycznym związanych ze studiowanym kierunkiem – ekonomia. Wykonywanie zadań z zakresu ekonomii, uznanych przez osoby bezpośrednio nadzorujące przebieg praktyki za istotne z punktu widzenia specyfiki działalności instytucji, w której realizowana jest praktyka. Nabycie umiejętności utrzymywania właściwych relacji w środowisku zawodowym, w tym komunikacji z użyciem specjalistycznej terminologii. Nabycie praktycznych umiejętności związanych z analizowaniem, wnioskowaniem i opracowywaniem działań w przedsiębiorstwie przy wykorzystaniu wiedzy zdobytej w trakcie studiów. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: 1. Materiały informacyjne dotyczące pracodawcy, w której odbywana jest praktyka oraz dokumentacja wewnętrzna podmiotu (np. regulamin pracy, regulamin wynagradzania, wewnętrzne procedury, zasady korzystania ze sprzętu firmowego, układy zakładowe itp.) 2. Literatura przedmiotowo związana z odbywaną praktyką Literatura uzupełniająca: 1. Literatura uzupełniająca i poszerzająca tematykę związana z odbywaną praktyką, w szczególności wskazana przez opiekunów praktyk. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy - rok akad. 2025/2026" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2025-10-01 - 2026-03-01 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Praktyki, 270 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Beata Wolna | |
Prowadzący grup: | Beata Wolna | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Praktyki - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Jana Długosza w Częstochowie.