Analiza rynku
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 10-EKO-L-04-PiRWDG-A |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Analiza rynku |
Jednostka: | Wydział Prawa i Ekonomii |
Grupy: |
10 przedmioty obowiązkowe na 4 sem. EKO-L-ESP 10 przedmioty obowiązkowe na 4 sem. EKO-L-PRW |
Punkty ECTS i inne: |
4.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Skrócony opis: |
Celem zajęć jest nabycie wiedzy i umiejętności pozwalających na samodzielną analizę rynku i konkurencji w handlu krajowym i międzynarodowym. Treści programowe obejmują: teorie handlu, handlu zagranicznego, metody analizy rynków i oceny pozycji konkurencyjnej, ocenę ofert i szacowania kosztów operacji w handlu. |
Pełny opis: |
Istotą przedmiotu jest zapoznanie studentów z celami i procedurą badań rynku; wyrobienie umiejętności pozyskiwania informacji ze źródeł wtórnych i pierwotnych; zapoznanie z metodami i wyrobienie umiejętności analizy zjawisk i procesów rynkowych; nabycie umiejętności prezentacji wyników badań rynku. Zakres tematyczny obejmuje: Pojęcie i struktura rynku. Przedmiot, cele i procedura badań rynku. Znaczenie w badaniach rynku informacji wtórnych. Metody i techniki ilościowych badań rynku. Metody i techniki jakościowych badań rynku. Metodyka badań panelowych. Organizacja i instytucje badań rynku. Etyczne aspekty badań rynku. Metody prezentacji i oceny wyników badań. Analiza środowiska makroekonomicznego. Analiza popytu i zachowań konsumentów na rynkach dóbr konsumpcyjnych i inwestycyjnych. Metody analizy udziałów rynkowych i konkurencji. Analiza rynków międzynarodowych. |
Literatura: |
Kaczmarczyk S., Badania marketingowe. Podstawy metodyczne, PWE, Warszawa 2011 Mazurek-Łopacińska K.(red.), Badania marketingowe – podstawowe metody i obszary zastosowań, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, Wrocław 2011. Mruk H. (red.), Analiza rynku, PWE Warszawa 2003 Duliniec E., Badania marketingowe w zarządzaniu przedsiębiorstwem, PWN, Warszawa 2000. Churchill G., Badania marketingowe, PWN, Warszawa 2008. |
Efekty uczenia się: |
Student posiada ogólną wiedzę, niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych pozatechnicznych uwarunkowań działalności inżynierskiej, w tym rozumie rolę więzi społecznych odpowiadających działalności logistycznej Student posiada umiejętność prezentowania własnych koncepcji i sugestii dotyczących zmian w organizacji, wykorzystuje zdobytą wiedzę (z zakresu ekonomii, finansów, zarządzania, towaroznawstwa i innych) przy podejmowaniu decyzji logistycznych Student potrafi odpowiednio określić priorytety służące do realizacji określonego przez siebie i innych zadania Student posiada umiejętność obserwacji i interpretacji zjawisk oraz procesów społecznych zachodzących w organizacji i jej otoczeniu |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni rok akad. 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2023-03-01 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR WAR
CZ WYK
WAR
WAR
PT |
Typ zajęć: |
Warsztaty, 30 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Dominik Kabus | |
Prowadzący grup: | Dominik Kabus, Kamila Kowalik | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Warsztaty - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni rok akad. 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2024-03-01 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR WAR
WAR
CZ PT WYK
|
Typ zajęć: |
Warsztaty, 30 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Dominik Kabus | |
Prowadzący grup: | Dominik Kabus, Kamila Kowalik | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Warsztaty - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni - rok akad. 2024/2025" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2025-03-01 - 2025-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Warsztaty, 30 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Kamila Kowalik | |
Prowadzący grup: | Kamila Kowalik | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Warsztaty - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Jana Długosza w Częstochowie.