Analiza rynku
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 10-EKO-L-04-PiRWDG-A |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Analiza rynku |
Jednostka: | Wydział Prawa i Ekonomii |
Grupy: |
10 przedmioty obowiązkowe na 4 sem. EKO-L-ESP 10 przedmioty obowiązkowe na 4 sem. EKO-L-PRW |
Punkty ECTS i inne: |
4.00 (zmienne w czasie)
|
Język prowadzenia: | polski |
Skrócony opis: |
Treści programowe przedmiotu obejmują zagadnienia dotyczące podstaw analizy rynku. W trakcie zajęć studenci poznają sposoby analizy otoczenia przedsiębiorstwa, konkurencji, analizy rozwoju zjawisk rynkowych w czasie. Poszerzą swoją wiedzę o badanie inercyjności i adaptacyjności zjawisk rynkowych. Zapoznają się z analizą zależności przyczynowo-skutkowych zjawisk rynkowych oraz poznają różne metody analizy rynku, jak np. macierz BCG, czy analizę SWOT. |
Pełny opis: |
Wykłady: 1. Rynek jako podstawowa kategoria ekonomiczna 2. Metodologia prowadzenia badań 3. Analiza makrootoczenia, metoda PEST i SPACE 4. Analiza SWOT 5. Macierz BCG i cykl życia produktu 6. 5 sił Portera 7. Pojemność, chłonność i wahania okresowe 8. Wskaźnik CSI i macierz IPA Warsztaty: - Analiza makrootoczenia - Analiza PEST - Analiza SPACE - Analiza SWOT - Macierz BCG - Metoda 5 sił Portera - Cykl życia produktu - Analiza pojemności i chłonności - Analiza wahań okresowych - Wskaźnik konsumenta CSI, metoda IPA |
Literatura: |
Kaczmarczyk S., Badania marketingowe. Podstawy metodyczne, PWE, Warszawa 2011 Mazurek-Łopacińska K.(red.), Badania marketingowe – podstawowe metody i obszary zastosowań, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, Wrocław 2011. Mruk H. (red.), Analiza rynku, PWE Warszawa 2003 Duliniec E., Badania marketingowe w zarządzaniu przedsiębiorstwem, PWN, Warszawa 2000. Churchill G., Badania marketingowe, PWN, Warszawa 2008. |
Efekty uczenia się: |
Student: - definiuje podstawowe zagadnienia z zakresu analizy rynku - dobiera odpowiednie metody badawcze do analizy zjawisk rynkowych - analizuje zjawiska i procesy zachodzące na rynku w oparciu o znaną wiedzę ekonomiczną - potrafi pozyskiwać i analizować dane dotyczące procesów rynkowych - projektuje proste zadania badawcze i proponuje sposoby ich realizacji - współpracuje w zespole, realizując postawione zadania i wskazuje własne propozycje w zakresie rozstrzygnięcia problemu - rozumie potrzebę kształcenia się przez całe życie |
Metody i kryteria oceniania: |
Ocena za udział w dyskusji problemowej, za analizę i rozwiązanie studium przypadku. Ocena poszczególnych etapów projektu wykonanego pod okiem nauczyciela akademickiego. Ocena zaangażowania pracy studentów w trakcie zajęć. Egzamin ze wskazanego materiału weryfikujący efekty uczenia się. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni rok akad. 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2023-03-01 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR WAR
CZ WAR
WYK
WAR
PT |
Typ zajęć: |
Warsztaty, 30 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Dominik Kabus | |
Prowadzący grup: | Dominik Kabus, Kamila Kowalik | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Warsztaty - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni rok akad. 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2024-03-01 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR WAR
WAR
CZ PT WYK
|
Typ zajęć: |
Warsztaty, 30 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Dominik Kabus | |
Prowadzący grup: | Dominik Kabus, Kamila Kowalik | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Warsztaty - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni - rok akad. 2024/2025" (w trakcie)
Okres: | 2025-02-28 - 2025-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR WAR
WAR
CZ WYK
WYK
PT |
Typ zajęć: |
Warsztaty, 30 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Kamila Kowalik | |
Prowadzący grup: | Kamila Kowalik | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Warsztaty - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
|
Skrócony opis: |
Treści programowe przedmiotu obejmują zagadnienia dotyczące podstaw analizy rynku. W trakcie zajęć studenci poznają sposoby analizy otoczenia przedsiębiorstwa, konkurencji, analizy rozwoju zjawisk rynkowych w czasie. Poszerzą swoją wiedzę o badanie inercyjności i adaptacyjności zjawisk rynkowych. Zapoznają się z analizą zależności przyczynowo-skutkowych zjawisk rynkowych oraz poznają różne metody analizy rynku, jak np. macierz BCG, czy analizę SWOT. |
|
Pełny opis: |
Wykłady: 1. Rynek jako podstawowa kategoria ekonomiczna 2. Metodologia prowadzenia badań 3. Analiza makrootoczenia, metoda PEST i SPACE 4. Analiza SWOT 5. Macierz BCG i cykl życia produktu 6. 5 sił Portera 7. Pojemność, chłonność i wahania okresowe 8. Wskaźnik CSI i macierz IPA Warsztaty: - Analiza makrootoczenia - Analiza PEST - Analiza SPACE - Analiza SWOT - Macierz BCG - Metoda 5 sił Portera - Cykl życia produktu - Analiza pojemności i chłonności - Analiza wahań okresowych - Wskaźnik konsumenta CSI, metoda IPA |
|
Literatura: |
Kaczmarczyk S., Badania marketingowe. Podstawy metodyczne, PWE, Warszawa 2011 Mazurek-Łopacińska K.(red.), Badania marketingowe – podstawowe metody i obszary zastosowań, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, Wrocław 2011. Mruk H. (red.), Analiza rynku, PWE Warszawa 2003 Duliniec E., Badania marketingowe w zarządzaniu przedsiębiorstwem, PWN, Warszawa 2000. Churchill G., Badania marketingowe, PWN, Warszawa 2008. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Jana Długosza w Częstochowie.