Uniwersytet Jana Długosza w Częstochowie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Analiza rynku

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 10-EKO-L-04-PiRWDG-A
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Analiza rynku
Jednostka: Wydział Prawa i Ekonomii
Grupy: 10 przedmioty obowiązkowe na 4 sem. EKO-L-ESP
10 przedmioty obowiązkowe na 4 sem. EKO-L-PRW
Punkty ECTS i inne: 4.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: polski
Skrócony opis:

Celem zajęć jest nabycie wiedzy i umiejętności pozwalających na samodzielną analizę rynku i konkurencji w handlu krajowym i międzynarodowym. Treści programowe obejmują: teorie handlu, handlu zagranicznego, metody analizy rynków i oceny pozycji konkurencyjnej, ocenę ofert i szacowania kosztów operacji w handlu.

Pełny opis:

Istotą przedmiotu jest zapoznanie studentów z celami i procedurą badań rynku; wyrobienie umiejętności pozyskiwania informacji ze źródeł wtórnych i pierwotnych; zapoznanie z metodami i wyrobienie umiejętności analizy zjawisk i procesów rynkowych; nabycie umiejętności prezentacji wyników badań rynku.

Zakres tematyczny obejmuje: Pojęcie i struktura rynku. Przedmiot, cele i procedura badań rynku. Znaczenie w badaniach rynku informacji

wtórnych. Metody i techniki ilościowych badań rynku. Metody i techniki jakościowych badań rynku. Metodyka badań panelowych. Organizacja i instytucje badań rynku. Etyczne aspekty badań rynku. Metody prezentacji i oceny wyników badań. Analiza środowiska makroekonomicznego. Analiza popytu i zachowań konsumentów na rynkach dóbr konsumpcyjnych i inwestycyjnych. Metody analizy udziałów rynkowych i konkurencji. Analiza rynków międzynarodowych.

Literatura:

Kaczmarczyk S., Badania marketingowe. Podstawy metodyczne, PWE, Warszawa 2011

Mazurek-Łopacińska K.(red.), Badania marketingowe – podstawowe metody i obszary zastosowań, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, Wrocław 2011.

Mruk H. (red.), Analiza rynku, PWE Warszawa 2003

Duliniec E., Badania marketingowe w zarządzaniu przedsiębiorstwem, PWN, Warszawa 2000.

Churchill G., Badania marketingowe, PWN, Warszawa 2008.

Efekty uczenia się:

Student posiada ogólną wiedzę, niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych pozatechnicznych uwarunkowań działalności inżynierskiej, w tym rozumie rolę więzi społecznych odpowiadających działalności logistycznej

Student posiada umiejętność prezentowania własnych koncepcji i sugestii dotyczących zmian w organizacji, wykorzystuje zdobytą wiedzę (z zakresu ekonomii, finansów, zarządzania, towaroznawstwa i innych) przy podejmowaniu decyzji logistycznych

Student potrafi odpowiednio określić priorytety służące do realizacji określonego przez siebie i innych zadania

Student posiada umiejętność obserwacji i interpretacji zjawisk oraz procesów społecznych zachodzących w organizacji i jej otoczeniu

Zajęcia w cyklu "Semestr letni rok akad. 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2023-03-01 - 2023-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Warsztaty, 30 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Dominik Kabus
Prowadzący grup: Dominik Kabus, Kamila Kowalik
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Warsztaty - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Egzamin

Zajęcia w cyklu "Semestr letni rok akad. 2023/2024" (w trakcie)

Okres: 2024-03-01 - 2024-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Warsztaty, 30 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Dominik Kabus
Prowadzący grup: Dominik Kabus, Kamila Kowalik
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Warsztaty - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Egzamin
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Jana Długosza w Częstochowie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)