Uniwersytet Jana Długosza w Częstochowie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Marketing usług kosmetycznych

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 12-K-M-01-MUK-Cw
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Marketing usług kosmetycznych
Jednostka: Collegium Medicum im. dr. Władysława Biegańskiego
Grupy: 12 przedmioty obowiązkowe na 1 sem 12-K-M-01
Punkty ECTS i inne: 1.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: polski
Skrócony opis:

Celem przedmiotu jest nabycie wiedzy i umiejętności zarządzania marketingiem usług kosmetycznych, w tym umiejętności umożliwiających planowanie i oferowanie atrakcyjnych dla nabywców usług kosmetycznych na konkurencyjnym rynku.

Celem przedmiotu jest przygotowanie teoretyczne i praktyczne Studenta do zarządzania i działań marketingowych w usługach kosmetycznych.

Pełny opis:

Usługa kosmetyczna jako przedmiot działań marketingowych. Zarządzanie marketingowe w usługach kosmetycznych: pojęcia i narzędzia marketingowe, planowanie działalności marketingowej, organizowanie działalności marketingowej, kontrola działalności marketingowej. Elementy planu marketingowego w usługach. Strategie marketingowe przedsiębiorstw z sektora usług kosmetycznych: analiza przypadków. Prezentacje grupowe studentów

Literatura:

E. Michalski, Marketing. Podręcznik akademicki, PWN, Warszawa - najnowsze wydanie.

Rynek usług kosmetycznych: uwarunkowania, funkcjonowanie, perspektywy rozwoju, praca zbiorowa pod redakcją Wiesława Alejziaka, Wandy Pilch i Bartosza Szczechowicza, Kraków 2021.

Efekty uczenia się:

E1 Student zna podstawowe instrumenty marketingu usług.

E2 Student potrafi określić potrzeby klienta usług kosmetycznych i opracować mapę percepcji wskazującą na pozycjonowanie gabinetu kosmetycznego.

E3 Student potrafi zaproponować strategię marketingową dla usług kosmetycznych.

Metody i kryteria oceniania:

Przygotowanie w grupach planu marketingowego usług kosmetycznych.

Zaliczenie na ocenę.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy rok akad. 2023/2024" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-01-31
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Katarzyna Hampel
Prowadzący grup: Katarzyna Hampel
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Pełny opis:

Usługa kosmetyczna jako przedmiot działań marketingowych. Zarządzanie marketingowe w usługach kosmetycznych: pojęcia i narzędzia marketingowe, planowanie działalności marketingowej, organizowanie działalności marketingowej, kontrola działalności marketingowej. Elementy planu marketingowego w usługach. Strategie marketingowe przedsiębiorstw z sektora usług kosmetycznych: analiza przypadków. Prezentacje grupowe studentów.

Literatura:

E. Michalski, Marketing. Podręcznik akademicki, PWN, Warszawa - najnowsze wydanie.

Rynek usług kosmetycznych: uwarunkowania, funkcjonowanie, perspektywy rozwoju, praca zbiorowa pod redakcją Wiesława Alejziaka, Wandy Pilch i Bartosza Szczechowicza, Kraków 2021.

Uwagi:

Dopuszczone są 2 nieobecności na zajęciach.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Jana Długosza w Częstochowie.
ul. Waszyngtona 4/8 42-217 Częstochowa tel: +48 34 3784 100 https://ujd.edu.pl kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0-7 (2025-03-24)