Uniwersytet Jana Długosza w Częstochowie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Marketing usług kosmetycznych

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 11-K-S-01-MUK-Ć
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Marketing usług kosmetycznych
Jednostka: Collegium Medicum im. dr. Władysława Biegańskiego
Grupy: 11 przedmioty obowiązkowe na 1 sem. K-S
Punkty ECTS i inne: 1.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: (brak danych)
Skrócony opis:

Celem przedmiotu jest przygotowanie teoretyczne i praktyczne Studenta do zarządzania i działań marketingowych w usługach kosmetycznych.

Pełny opis:

Usługa kosmetyczna jako przedmiot działań marketingowych.

Zarządzanie marketingowe w usługach kosmetycznych: pojęcia i narzędzia marketingowe.

Planowanie działalności marketingowej, organizowanie działalności marketingowej, kontrola działalności marketingowej.

Elementy planu marketingowego w usługach.

Strategie marketingowe przedsiębiorstw z sektora usług kosmetycznych: analiza przypadków.

Prezentacje grupowe studentów.

Literatura:

J. Krzysztoszek, Komunikacja marketingowa na rynku usług kosmetycznych, Wyd. UM, Poznań 2011.

E. Michalski, Marketing. Podręcznik akademicki, PWN, Warszawa 2017.

Literatura uzupełniająca:

PODRĘCZNIK MARKETINGU I ZARZĄDZANIA GABINETEM KOSMETYCZNYM – JAK STWORZYĆ GABINET KOSMETYCZNY, KTÓRY POKOCHAJĄ KLIENTKI? – E-BOOK

Efekty uczenia się:

E 1 Student zna podstawowe instrumenty marketingu usług

E 2 Student potrafi określić potrzeby klienta usług kosmetycznych i opracować mapę percepcji wskazującą na pozycjonowanie gabinetu kosmetycznego

E 3 Student potrafi zaproponować strategię marketingową dla usług kosmetycznych

Metody i kryteria oceniania:

Zaliczenie ćwiczeń na ocenę.

Przygotowanie w grupach planu marketingowego usług kosmetycznych.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy rok akad. 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2022-10-01 - 2023-01-31
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 9 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Katarzyna Hampel
Prowadzący grup: Katarzyna Hampel
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

Celem przedmiotu jest przygotowanie teoretyczne i praktyczne Studenta do zarządzania i działań marketingowych w usługach kosmetycznych.

Pełny opis:

Usługa kosmetyczna jako przedmiot działań marketingowych.

Zarządzanie marketingowe w usługach kosmetycznych: pojęcia i narzędzia marketingowe.

Planowanie działalności marketingowej, organizowanie działalności marketingowej, kontrola działalności marketingowej.

Elementy planu marketingowego w usługach.

Strategie marketingowe przedsiębiorstw z sektora usług kosmetycznych: analiza przypadków.

Prezentacje grupowe studentów.

Literatura:

J. Krzysztoszek, Komunikacja marketingowa na rynku usług kosmetycznych, Wyd. UM, Poznań 2011.

E. Michalski, Marketing. Podręcznik akademicki, PWN, Warszawa 2017.

Literatura uzupełniająca:

PODRĘCZNIK MARKETINGU I ZARZĄDZANIA GABINETEM KOSMETYCZNYM – JAK STWORZYĆ GABINET KOSMETYCZNY, KTÓRY POKOCHAJĄ KLIENTKI? – E-BOOK

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy - rok akad. 2024/2025" (zakończony)

Okres: 2024-10-01 - 2025-01-31
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 9 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Kamil Janik
Prowadzący grup: Kamil Janik
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Jana Długosza w Częstochowie.
ul. Waszyngtona 4/8 42-217 Częstochowa tel: +48 34 3784 100 https://ujd.edu.pl kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.2.0-4 (2025-05-14)