Uniwersytet Jana Długosza w Częstochowie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Marketing usług kosmetycznych

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 11-K-M-01-MUK-CW
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Marketing usług kosmetycznych
Jednostka: Collegium Medicum im. dr. Władysława Biegańskiego
Grupy: 11 przedmioty obowiązkowe na 1 sem. K-M
Punkty ECTS i inne: 1.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: polski
Skrócony opis:

Celem przedmiotu jest nabycie wiedzy i umiejętności zarządzania marketingiem usług kosmetycznych, w tym umiejętności umożliwiających planowanie i oferowanie atrakcyjnych dla nabywców usług kosmetycznych na konkurencyjnym rynku.

Pełny opis:

Usługa kosmetyczna jako przedmiot działań marketingowych.

Zarządzanie marketingowe w usługach kosmetycznych: pojęcia i narzędzia marketingowe, planowanie działalności marketingowej, organizowanie działalności marketingowej, kontrola działalności marketingowej.

Elementy planu marketingowego w usługach.

Strategie marketingowe przedsiębiorstw z sektora usług kosmetycznych: analiza przypadków.

Prezentacje grupowe studentów.

Literatura:

Literatura podstawowa:

1. Armstrong G., Kotler P. Marketing wprowadzenie, Wolters Kluwer, Warszawa 2012

2. Kotler Ph., Marketing, Poznań, 2011

3. Griffin R., Podstawy zarządzania organizacjami, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2013

4. DeCenzo D., A., Robbins S.,P., Podstawy zarządzania, PWE, Warszawa, 2014

Literatura uzupełniająca:

1. Kotler Ph., Armstrong G., Sanders J., Wong V., Marketing podręcznik europejski, PWE, Warszawa 2002

2. Michalski E., Marketing, WN PWN, Warszawa 2007

3. Karbowiak K., Wyrzykowska B., Podstawy teorii organizacji i zarządzania, SGGW – Wydawnictwo Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego, Warszawa 2009 105

4. Stróżycki, M., Podstawy zarządzania, SGGW – Wydawnictwo Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego, Warszawa 2014

Efekty uczenia się:

E1

Student zna podstawowe instrumenty marketingu usług

E2

Student potrafi określić potrzeby klienta usług kosmetycznych i opracować mapę percepcji wskazującą na pozycjonowanie gabinetu kosmetycznego

E3

Student potrafi zaproponować strategię marketingową dla usług kosmetycznych

Metody i kryteria oceniania:

Forma zaliczenia przedmiotu:

Przygotowanie w grupach planu marketingowego usług kosmetycznych

Warunki zaliczenia przedmiotu:

Otrzymanie pozytywnej oceny z przygotowanego planu marketingowego usług kosmetycznych i jego prezentacji

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy rok akad. 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2022-10-01 - 2023-01-31
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Katarzyna Hampel
Prowadzący grup: Katarzyna Hampel
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

Celem przedmiotu jest przygotowanie teoretyczne i praktyczne Studenta do zarządzania i działań marketingowych w usługach kosmetycznych.

Pełny opis:

Usługa kosmetyczna jako przedmiot działań marketingowych.

Zarządzanie marketingowe w usługach kosmetycznych: pojęcia i narzędzia marketingowe.

Planowanie działalności marketingowej, organizowanie działalności marketingowej, kontrola działalności marketingowej.

Elementy planu marketingowego w usługach.

Strategie marketingowe przedsiębiorstw z sektora usług kosmetycznych: analiza przypadków.

Prezentacje grupowe studentów.

Literatura:

E. Michalski, Marketing. Podręcznik akademicki, PWN, Warszawa 2017.

Rosa G. Marketing przyszłości. Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu, Wrocław 2016.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy - rok akad. 2024/2025" (zakończony)

Okres: 2024-10-01 - 2025-01-31
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Kamil Janik
Prowadzący grup: Kamil Janik
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Jana Długosza w Częstochowie.
ul. Waszyngtona 4/8 42-217 Częstochowa tel: +48 34 3784 100 https://ujd.edu.pl kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.2.0-4 (2025-05-14)