Marketing usług kosmetycznych
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 11-K-M-01-MUK-CW |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Marketing usług kosmetycznych |
Jednostka: | Collegium Medicum im. dr. Władysława Biegańskiego |
Grupy: |
11 przedmioty obowiązkowe na 1 sem. K-M |
Punkty ECTS i inne: |
1.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Skrócony opis: |
Celem przedmiotu jest nabycie wiedzy i umiejętności zarządzania marketingiem usług kosmetycznych, w tym umiejętności umożliwiających planowanie i oferowanie atrakcyjnych dla nabywców usług kosmetycznych na konkurencyjnym rynku. |
Pełny opis: |
Usługa kosmetyczna jako przedmiot działań marketingowych. Zarządzanie marketingowe w usługach kosmetycznych: pojęcia i narzędzia marketingowe, planowanie działalności marketingowej, organizowanie działalności marketingowej, kontrola działalności marketingowej. Elementy planu marketingowego w usługach. Strategie marketingowe przedsiębiorstw z sektora usług kosmetycznych: analiza przypadków. Prezentacje grupowe studentów. |
Literatura: |
Literatura podstawowa: 1. Armstrong G., Kotler P. Marketing wprowadzenie, Wolters Kluwer, Warszawa 2012 2. Kotler Ph., Marketing, Poznań, 2011 3. Griffin R., Podstawy zarządzania organizacjami, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2013 4. DeCenzo D., A., Robbins S.,P., Podstawy zarządzania, PWE, Warszawa, 2014 Literatura uzupełniająca: 1. Kotler Ph., Armstrong G., Sanders J., Wong V., Marketing podręcznik europejski, PWE, Warszawa 2002 2. Michalski E., Marketing, WN PWN, Warszawa 2007 3. Karbowiak K., Wyrzykowska B., Podstawy teorii organizacji i zarządzania, SGGW – Wydawnictwo Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego, Warszawa 2009 105 4. Stróżycki, M., Podstawy zarządzania, SGGW – Wydawnictwo Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego, Warszawa 2014 |
Efekty uczenia się: |
E1 Student zna podstawowe instrumenty marketingu usług E2 Student potrafi określić potrzeby klienta usług kosmetycznych i opracować mapę percepcji wskazującą na pozycjonowanie gabinetu kosmetycznego E3 Student potrafi zaproponować strategię marketingową dla usług kosmetycznych |
Metody i kryteria oceniania: |
Forma zaliczenia przedmiotu: Przygotowanie w grupach planu marketingowego usług kosmetycznych Warunki zaliczenia przedmiotu: Otrzymanie pozytywnej oceny z przygotowanego planu marketingowego usług kosmetycznych i jego prezentacji |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy rok akad. 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-01-31 |
Przejdź do planu
PN CW
CW
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Katarzyna Hampel | |
Prowadzący grup: | Katarzyna Hampel | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
|
Skrócony opis: |
Celem przedmiotu jest przygotowanie teoretyczne i praktyczne Studenta do zarządzania i działań marketingowych w usługach kosmetycznych. |
|
Pełny opis: |
Usługa kosmetyczna jako przedmiot działań marketingowych. Zarządzanie marketingowe w usługach kosmetycznych: pojęcia i narzędzia marketingowe. Planowanie działalności marketingowej, organizowanie działalności marketingowej, kontrola działalności marketingowej. Elementy planu marketingowego w usługach. Strategie marketingowe przedsiębiorstw z sektora usług kosmetycznych: analiza przypadków. Prezentacje grupowe studentów. |
|
Literatura: |
E. Michalski, Marketing. Podręcznik akademicki, PWN, Warszawa 2017. Rosa G. Marketing przyszłości. Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu, Wrocław 2016. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy - rok akad. 2024/2025" (zakończony)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-01-31 |
Przejdź do planu
PN WT CW
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Kamil Janik | |
Prowadzący grup: | Kamil Janik | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Jana Długosza w Częstochowie.