Technologie informacyjne
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 10-PRA-D-02-TI |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Technologie informacyjne |
Jednostka: | Wydział Prawa i Ekonomii |
Grupy: |
10 przedmioty obowiązkowe na 2 sem. PRA-D |
Punkty ECTS i inne: |
1.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Skrócony opis: |
Aplikacja MS Word. Operacje podstawowe, operacje zawansowane, praca z „długimi” dokumentami: spisy treści, bibliografia, indeksy, spisy rysunków itd.). Podstawy pracy w arkuszu kalkulacyjnym MS Excel: typy danych, operatory, wyrażenia arytmetyczne, logiczne i tekstowe, argumenty funkcji, wartość funkcji, sposoby adresowania, formuły, wbudowane funkcje, formatowanie komórek i zakresów. Zaawansowane operacje w arkuszu kalkulacyjnym: wykres XY, podsumowania w arkuszu - sumy pośrednie, arkusz kalkulacyjny, jako prosta baza danych - formularz, wyszukiwanie, filtrowanie, sortowanie wielopolowe. Tworzenie prezentacji multimedialnych za pomocą aplikacji Power Point: grafika, animacja elementów, wykresy, wzorce dla prezentacji, szablony prezentacji, prezentacja automatyczna. Zapis prezentacji w różnych formatach. |
Pełny opis: |
Aplikacja MS Word. Operacje podstawowe (wpisywanie, poprawianie, korekta, autokorekta, formatowanie, umieszczanie obiektów w tekście, listy, nagłówki, sekcje, numerowanie stron, podgląd wydruku) Aplikacja MS Word. Operacje zawansowane (tabele, tabulatory, kolumny, style i szablony). Praca z „długimi” dokumentami: spisy treści, bibliografia, indeksy, spisy rysunków itd.). Podstawy pracy w arkuszu kalkulacyjnym MS Excel: typy danych, operatory, wyrażenia arytmetyczne, wyrażenia logiczne i tekstowe, argumenty funkcji, wartość funkcji, wyodrębnianie parametrów w rozwiązaniach zadań, sposoby adresowania, formuły, wbudowane funkcje, wypełnianie automatyczne, formatowanie komórek i zakresów. Zaawansowane operacje w arkuszu kalkulacyjnym: wykres XY, podsumowania w arkuszu - sumy pośrednie, arkusz kalkulacyjny, jako prosta baza danych - formularz, wyszukiwanie, filtrowanie, sortowanie wielopolowe. Tworzenie prezentacji multimedialnych za pomocą aplikacji Power Point: grafika, animacja elementów, wykresy, wzorce dla prezentacji, szablony prezentacji, prezentacja automatyczna. Zapis prezentacji w różnych formatach. |
Literatura: |
1 Murray, K. Microsoft Word 2010 PL. Praktyczne podejście, 2011, Helion 2 Muir, N. Microsoft PowerPoint 2010 PL. Praktyczne podejście, 2011, Helion 3 Winston Wayne L. Microsoft Excel 2010 Analiza i modelowanie danych biznesowych, 2011, Promise 4 Węglarz W., Żarowska-Mazur A. Office 2010. Praktyczne porady, 2011, Wydawnictwo Naukowe PWN 5 Murray, K. Microsoft Office Professional 2013.Plain & Simple, 2013, Microsoft |
Efekty uczenia się: |
Student: 1. posiada podstawową wiedzę z zakresu technologii informacyjnej i jej roli w administracji 2. zna podstawowe informacje dotyczące komunikacji społecznej oraz zna zasadnicze techniki negocjacyjne i mediacyjne w działalności administracji 3. ma elementarną wiedzę z zakresu postępowania ze współczesną dokumentacją, obiegiem dokumentów i technikami biurowymi oraz zastosowaniem nowoczesnych technologii w administracji 4. posiada umiejętność korzystania z nowoczesnych technik informacyjnych i zasobów Internetu w szerokim zakresie 5. prezentuje posiadaną wiedzę w formie ustnej i pisemnej, formułując samodzielne opinie i wnioski na temat kluczowych zagadnień z zakresu nauk administracyjnych i prawnych 6. wykorzystuje i posługuje się metodami, narzędziami i technikami pracy biurowej, zarządzania współczesną dokumentacją oraz instrukcji kancelaryjnej. |
Metody i kryteria oceniania: |
Projekt indywidualny w MS WORD i Excel Prezentacja w MS Powerpoint |
Praktyki zawodowe: |
n/a |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni rok akad. 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2023-03-01 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT LAB
LAB
LAB
LAB
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Monika Bartnik, Arkadiusz Pintal | |
Prowadzący grup: | Arkadiusz Pintal | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni rok akad. 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2024-03-01 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN LAB
LAB
LAB
LAB
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Monika Bartnik, Arkadiusz Pintal | |
Prowadzący grup: | Arkadiusz Pintal | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni - rok akad. 2024/2025" (w trakcie)
Okres: | 2025-02-28 - 2025-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT LAB
LAB
ŚR LAB
LAB
LAB
LAB
CZ LAB
LAB
LAB
PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Arkadiusz Pintal | |
Prowadzący grup: | Arkadiusz Pintal | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni - rok akad. 2025/2026" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2026-03-01 - 2026-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Jana Długosza w Częstochowie.