Kreowanie wizerunku publicznego i medialnego
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 06-DKM-M-02-KWPM |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Kreowanie wizerunku publicznego i medialnego |
Jednostka: | Wydział Humanistyczny |
Grupy: |
06 przedmioty obowiązkowe na 2 sem. DKM-M-RPPR |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Skrócony opis: |
Zajęcia poświęcone są kreowaniu wizerunku publicznego i medialnego mają na celu wykształcenie umiejętności efektywnej komunikacji, zróżnicowanej pod względem jej celu i typu odbiorcy, umiejętność tworzenia poprawnych i skutecznych komunikatów, dyskusji, argumentacji. Wykształcenie świadomości roli języka, zachowania, etykiety, zachowania się przed kamerą, mikrofonem. Umiejętne zarządzanie procesami komunikacji jako autoprezentacji, udziału w debacie itp. |
Pełny opis: |
- Jak sprawić by pomyślane zostało powiedziane. - Jak sprawić by powiedziane zostało usłyszane. Język korzyści. Dobór słów do audytorium. Słowa - klucze i słowa - wytrychy. - Jak sprawić by usłyszane zostało zrozumiane. - Komunikatywność, skuteczność, estetyka, dyplomacja - Najpierw musi być historia. Umiejetność opowiedzenia interesujacej historii. Storytelling. - Jak tworzyć dobre prezentacje - Komunikacja niewerbalna, wystąpienia publiczne, wystąpienia medialne - Technika mowy, kultura żywego słowa, emisja głosu w mowie, wygląd i język ciała - Techniki panowania nad stresem, sztuka dyskutowania na argumenty, retoryka i erystyka - Media w kreacji wizerunku: - metody i techniki współpracy z mediami - kreowanie wizerunku w telewizji (warsztaty przed kamerą) - kreowanie wizerunku w radiu (warsztaty w studiu radiowym) - kreowanie wizerunku z wykorzystaniem prasy (zarządzanie informacją) - kreowanie wizerunku z wykorzystaniem mediów społecznościowych - grafika i Internet - social media - Psychologia w kreacji wizerunku: natura ludzkich emocji, socjotechnika i techniki wywierania wpływu, techniki wykrywania kłamstwa w ujęciu komunikacji pozawerbalnej - Prawo w ujęciu ochrony własności intelektualnej i kreacji wizerunku: prawo mediów, prawo autorskie - Strategie budowania wizerunku (psychologiczny, socjologiczny, komunikacyjny....) - Wymiar komunikacyjny - kanały komunikacyjne (rola Internetu) - Kody używane podczas komunikacji (język, metafory, wizja, dźwięk...) |
Literatura: |
Białopiotrowicz G., Kreowanie wizerunku w biznesie i polityce, Wydawnictwo Poltext, Warszawa 2009 Libera A., Prezentacja doskonała. Adam Libera, Poznań 2001 Kutnyj P., Sztuka autoprezentacji i wystąpień publicznych, PWN, Warszawa 2021 Adler R. B., Rosenfeld L. B., Proctor R. F., Relacje interpersonalne. Proces porozumiewania się, Rebis, Poznań 2007. Benton D., Menadżer z charyzmą, GWP, Gdańsk 2008. Berne E., Dzień dobry... i co dalej, Dom Wydawniczy Rebis, Poznań 1999. Brzozowski M. A., ABC dobrych manier, MUZA SA, Warszawa 2003, 2004. Brzozowski M. A., Sztuka bycia i obycia, MUZA SA, Warszawa 2006. Carnegie D., Jak zdobyć przyjaciół i zjednać sobie ludzi, Studio Emka, Warszawa 1995 Cialdini R. B., Wywieranie wpływu na ludzi, GWP, Gdańsk 2002. Degen U., Sztuka nawiązywania pierwszego kontaktu, GWP, Gdańsk 2004. Gross K. J., Stone J., Mężczyzna sukcesu. Jak dobrać garderobę, by zdobyć i utrzymać posadę, MUZA SA, Warszawa 2005. Huret M., Tajemnica dotyku, L’Express 29.04.2006. Ikanowicz C., Etykieta samorządowca, Agencja TNOIK, Warszawa 2002. Internet: www.google.pl; www.kolorystyka.pl; www.wikipedia.pl; www.savoir–vivre.com.pl Jabłoński W., Kreowanie informacji. Media relations, PWN, Warszawa 2006. Kamińska-Radomska I., Etykieta biznesu, czyli międzynarodowy język kurtuazji, Emka, Warszawa 2003. Leary M., Wywieranie wrażenia na innych. O sztuce autoprezentacji, GWP, Gdańsk 1999. Lechevalier C., Dobrze ubrany mężczyzna, Wiedza i Życie, Warszawa 2008. Leland K., Bailey K., Obsługa klienta, Wyd. RM, Warszawa 1999. McKay M., Davis M., Fanning P., Sztuka skutecznego porozumiewania się, GWP, Gdańsk 2001. Pietkiewicz E., Etykieta menadżera, Centrum Informacji Menadżera, Warszawa 1998. Rzepa T., Psychologia komunikowania się dla menedżerów, Wydawnictwo Difin, Warszawa 2006. Smółka P., Kompetencje społeczne. Metody pomiaru i doskonalenia umiejętności interpersonalnych , Wolters Kluwer Polska Oficyna, 2008. Socha P., Duchowy rozwój człowieka, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków 2000. Solarczyk-Ambrozik E., Kształcenie ustawiczne w perspektywie globalnej i lokalne, UAM, Poznań 2004. Stewart J., Mosty zamiast murów, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2008. Szarota P., Od skarpetek Tyrmanda do krawata Leppera, Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2008. Tarczyński D., Zrozumieć człowieka z wyglądu. Psychologia ubioru, studio Astropsychologii, Białystok 2006. Tautz-Wiessner G., Savoir-vivre w życiu zawodowym. Dobre obyczaje kluczem do sukcesu, tłum., A. Biernacka-Święc, Wydawnictwo ASTRUM, Wrocław 1998. Taylor A., Collins A., Moja figura zależy ode mnie , Rytm Oficyna Wydawnicza, Warszawa 2005. Thomson P., Sposoby komunikacji interpersonalnej, Zysk i S-ka, Poznań 1998. Wieseneder S., Cerny T., Skuteczne zarządzanie reputacją i spójny image, Best Press, Warszawa 2008. Witwicki W., Co to jest dyskusja i jak ją trzeba prowadzić , Wydawnictwo Czytelnik, Łódź 1949. Zimbardo P., Psychologia i życie, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2005. Żuchowski H. R., Całą dobę w dobrym tonie. Mini poradnik szefa , Pollihymnia, Lublin 1997. Białopiotrowicz G., Kreowanie wizerunku w biznesie i polityce, Wydawnictwo Poltext, Warszawa 2009 Libera A., Prezentacja doskonała. Adam Libera, Poznań 2001 Kutnyj P., Sztuka autoprezentacji i wystąpień publicznych, PWN, Warszawa 2021 |
Efekty uczenia się: |
- Student zna narzędzia służące do budowania wizerunku, zna i rozumie podstawowe pojęcia z zakresu komunikacji społecznej i nauki o mediach w tym związane z kreowaniem wizerunku - Student potrafi opracować strategię budowania wizerunku, wystąpień publicznych czy medialnych, potrafi wykorzystywać poznane narzędzia - Student jest przygotowany do pracy samodzielnej i zespołowej, jest aktywny w podejmowaniu wyzwań zawodowych - Student ma wiedzę dotyczącą procesu komunikowania się osób i instytucji z otoczeniem wewnętrznym i zewnętrznym, ma wiedzę o technikach perswazji i nowoczesnych technikach komunikacji. - Student posiada praktycznie umiejętności pozwalające mu konstruowanie wypowiedzi, które są poprawne, atrakcyjne dla odbiorcy i skuteczne, umie sprawnie posługiwać się językiem w mowie i piśmie. - Student przedstawia i uzasadnia własne, umiejętne kreowanie danego wizerunku. |
Metody i kryteria oceniania: |
Czynny udział w zajęciach, aktywność, frekwencja, prace cząstkowe, praca zaliczeniowa. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni rok akad. 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2023-03-01 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ CW
PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Robert Zawadzki | |
Prowadzący grup: | Robert Zawadzki | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
|
Skrócony opis: |
Zajęcia poświęcone są kreowaniu wizerunku publicznego i medialnego mają na celu wykształcenie umiejętności efektywnej komunikacji, zróżnicowanej pod względem jej celu i typu odbiorcy, umiejętność tworzenia poprawnych i skutecznych komunikatów, dyskusji, argumentacji. Wykształcenie świadomości roli języka, zachowania, etykiety, zachowania się przed kamerą, mikrofonem. Umiejętne zarządzanie procesami komunikacji jako autoprezentacji, udziału w debacie itp. |
|
Pełny opis: |
- Jak sprawić by pomyślane zostało powiedziane. - Jak sprawić by powiedziane zostało usłyszane. Język korzyści. Dobór słów do audytorium. Słowa - klucze i słowa - wytrychy. - Jak sprawić by usłyszane zostało zrozumiane. - Komunikatywność, skuteczność, estetyka, dyplomacja - Najpierw musi być historia. Umiejetność opowiedzenia interesujacej historii. Storytelling. - Jak tworzyć dobre prezentacje - Komunikacja niewerbalna, wystąpienia publiczne, wystąpienia medialne - Technika mowy, kultura żywego słowa, emisja głosu w mowie, wygląd i język ciała - Techniki panowania nad stresem, sztuka dyskutowania na argumenty, retoryka i erystyka - Media w kreacji wizerunku: - metody i techniki współpracy z mediami - kreowanie wizerunku w telewizji (warsztaty przed kamerą) - kreowanie wizerunku w radiu (warsztaty w studiu radiowym) - kreowanie wizerunku z wykorzystaniem prasy (zarządzanie informacją) - kreowanie wizerunku z wykorzystaniem mediów społecznościowych - grafika i Internet - social media - Psychologia w kreacji wizerunku: natura ludzkich emocji, socjotechnika i techniki wywierania wpływu, techniki wykrywania kłamstwa w ujęciu komunikacji pozawerbalnej - Prawo w ujęciu ochrony własności intelektualnej i kreacji wizerunku: prawo mediów, prawo autorskie - Strategie budowania wizerunku (psychologiczny, socjologiczny, komunikacyjny....) - Wymiar komunikacyjny - kanały komunikacyjne (rola Internetu) - Kody używane podczas komunikacji (język, metafory, wizja, dźwięk...) |
|
Literatura: |
Białopiotrowicz G., Kreowanie wizerunku w biznesie i polityce, Wydawnictwo Poltext, Warszawa 2009 Libera A., Prezentacja doskonała. Adam Libera, Poznań 2001 Kutnyj P., Sztuka autoprezentacji i wystąpień publicznych, PWN, Warszawa 2021 Adler R. B., Rosenfeld L. B., Proctor R. F., Relacje interpersonalne. Proces porozumiewania się, Rebis, Poznań 2007. Benton D., Menadżer z charyzmą, GWP, Gdańsk 2008. Berne E., Dzień dobry... i co dalej, Dom Wydawniczy Rebis, Poznań 1999. Brzozowski M. A., ABC dobrych manier, MUZA SA, Warszawa 2003, 2004. Brzozowski M. A., Sztuka bycia i obycia, MUZA SA, Warszawa 2006. Carnegie D., Jak zdobyć przyjaciół i zjednać sobie ludzi, Studio Emka, Warszawa 1995 Cialdini R. B., Wywieranie wpływu na ludzi, GWP, Gdańsk 2002. Degen U., Sztuka nawiązywania pierwszego kontaktu, GWP, Gdańsk 2004. Gross K. J., Stone J., Mężczyzna sukcesu. Jak dobrać garderobę, by zdobyć i utrzymać posadę, MUZA SA, Warszawa 2005. Huret M., Tajemnica dotyku, L’Express 29.04.2006. Ikanowicz C., Etykieta samorządowca, Agencja TNOIK, Warszawa 2002. Internet: www.google.pl; www.kolorystyka.pl; www.wikipedia.pl; www.savoir–vivre.com.pl Jabłoński W., Kreowanie informacji. Media relations, PWN, Warszawa 2006. Kamińska-Radomska I., Etykieta biznesu, czyli międzynarodowy język kurtuazji, Emka, Warszawa 2003. Leary M., Wywieranie wrażenia na innych. O sztuce autoprezentacji, GWP, Gdańsk 1999. Lechevalier C., Dobrze ubrany mężczyzna, Wiedza i Życie, Warszawa 2008. Leland K., Bailey K., Obsługa klienta, Wyd. RM, Warszawa 1999. McKay M., Davis M., Fanning P., Sztuka skutecznego porozumiewania się, GWP, Gdańsk 2001. Pietkiewicz E., Etykieta menadżera, Centrum Informacji Menadżera, Warszawa 1998. Rzepa T., Psychologia komunikowania się dla menedżerów, Wydawnictwo Difin, Warszawa 2006. Smółka P., Kompetencje społeczne. Metody pomiaru i doskonalenia umiejętności interpersonalnych , Wolters Kluwer Polska Oficyna, 2008. Socha P., Duchowy rozwój człowieka, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków 2000. Solarczyk-Ambrozik E., Kształcenie ustawiczne w perspektywie globalnej i lokalne, UAM, Poznań 2004. Stewart J., Mosty zamiast murów, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2008. Szarota P., Od skarpetek Tyrmanda do krawata Leppera, Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2008. Tarczyński D., Zrozumieć człowieka z wyglądu. Psychologia ubioru, studio Astropsychologii, Białystok 2006. Tautz-Wiessner G., Savoir-vivre w życiu zawodowym. Dobre obyczaje kluczem do sukcesu, tłum., A. Biernacka-Święc, Wydawnictwo ASTRUM, Wrocław 1998. Taylor A., Collins A., Moja figura zależy ode mnie , Rytm Oficyna Wydawnicza, Warszawa 2005. Thomson P., Sposoby komunikacji interpersonalnej, Zysk i S-ka, Poznań 1998. Wieseneder S., Cerny T., Skuteczne zarządzanie reputacją i spójny image, Best Press, Warszawa 2008. Witwicki W., Co to jest dyskusja i jak ją trzeba prowadzić , Wydawnictwo Czytelnik, Łódź 1949. Zimbardo P., Psychologia i życie, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2005. Żuchowski H. R., Całą dobę w dobrym tonie. Mini poradnik szefa , Pollihymnia, Lublin 1997. Białopiotrowicz G., Kreowanie wizerunku w biznesie i polityce, Wydawnictwo Poltext, Warszawa 2009 Libera A., Prezentacja doskonała. Adam Libera, Poznań 2001 Kutnyj P., Sztuka autoprezentacji i wystąpień publicznych, PWN, Warszawa 2021 |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni rok akad. 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2024-03-01 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN CW
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Piotr Zaborski | |
Prowadzący grup: | Piotr Zaborski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni - rok akad. 2024/2025" (w trakcie)
Okres: | 2025-02-28 - 2025-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT CW
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Marek Makowski | |
Prowadzący grup: | Marek Makowski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
|
Skrócony opis: |
Zajęcia poświęcone są kreowaniu wizerunku publicznego i medialnego mają na celu wykształcenie umiejętności efektywnej komunikacji, zróżnicowanej pod względem jej celu i typu odbiorcy, umiejętność tworzenia poprawnych i skutecznych komunikatów, dyskusji, argumentacji. Wykształcenie świadomości roli języka, zachowania, etykiety, zachowania się przed kamerą, mikrofonem. Umiejętne zarządzanie procesami komunikacji jako autoprezentacji, udziału w debacie, sposoby wykorzystania komunikacji niewerbalnej itp. |
|
Pełny opis: |
- Jak sprawić by pomyślane zostało powiedziane. - Jak sprawić by powiedziane zostało usłyszane. Język korzyści. Dobór słów do audytorium. Słowa - klucze i słowa - wytrychy. - Jak sprawić by usłyszane zostało zrozumiane. - Komunikatywność, skuteczność, estetyka, dyplomacja - Najpierw musi być historia. Umiejetność opowiedzenia interesujacej historii. Storytelling. - Jak tworzyć dobre prezentacje - Komunikacja niewerbalna, wystąpienia publiczne, wystąpienia medialne - Technika mowy, kultura żywego słowa, emisja głosu w mowie, wygląd i język ciała - Techniki panowania nad stresem, sztuka dyskutowania na argumenty, retoryka i erystyka - Media w kreacji wizerunku: - metody i techniki współpracy z mediami - kreowanie wizerunku w telewizji (warsztaty przed kamerą) - kreowanie wizerunku w radiu (warsztaty w studiu radiowym) - kreowanie wizerunku w mediach społecznościowych - kreowanie wizerunku z wykorzystaniem prasy (zarządzanie informacją) - kreowanie wizerunku z wykorzystaniem mediów społecznościowych - grafika i Internet - social media - Psychologia w kreacji wizerunku: natura ludzkich emocji, socjotechnika i techniki wywierania wpływu, techniki wykrywania kłamstwa w ujęciu komunikacji pozawerbalnej - Prawo w ujęciu ochrony własności intelektualnej i kreacji wizerunku: prawo mediów, prawo autorskie - Strategie budowania wizerunku (psychologiczny, socjologiczny, komunikacyjny....) - Wymiar komunikacyjny - kanały komunikacyjne (rola Internetu) - Kody używane podczas komunikacji (język, metafory, wizja, dźwięk...) |
|
Literatura: |
Białopiotrowicz G., Kreowanie wizerunku w biznesie i polityce, Wydawnictwo Poltext, Warszawa 2009 Libera A., Prezentacja doskonała. Adam Libera, Poznań 2001 Kutnyj P., Sztuka autoprezentacji i wystąpień publicznych, PWN, Warszawa 2021 Adler R. B., Rosenfeld L. B., Proctor R. F., Relacje interpersonalne. Proces porozumiewania się, Rebis, Poznań 2007. Benton D., Menadżer z charyzmą, GWP, Gdańsk 2008. Berne E., Dzień dobry... i co dalej, Dom Wydawniczy Rebis, Poznań 1999. Brzozowski M. A., ABC dobrych manier, MUZA SA, Warszawa 2003, 2004. Brzozowski M. A., Sztuka bycia i obycia, MUZA SA, Warszawa 2006. Carnegie D., Jak zdobyć przyjaciół i zjednać sobie ludzi, Studio Emka, Warszawa 1995 Cialdini R. B., Wywieranie wpływu na ludzi, GWP, Gdańsk 2002. Degen U., Sztuka nawiązywania pierwszego kontaktu, GWP, Gdańsk 2004. Gross K. J., Stone J., Mężczyzna sukcesu. Jak dobrać garderobę, by zdobyć i utrzymać posadę, MUZA SA, Warszawa 2005. Huret M., Tajemnica dotyku, L’Express 29.04.2006. Ikanowicz C., Etykieta samorządowca, Agencja TNOIK, Warszawa 2002. Internet: www.google.pl; www.kolorystyka.pl; www.wikipedia.pl; www.savoir–vivre.com.pl Jabłoński W., Kreowanie informacji. Media relations, PWN, Warszawa 2006. Kamińska-Radomska I., Etykieta biznesu, czyli międzynarodowy język kurtuazji, Emka, Warszawa 2003. Leary M., Wywieranie wrażenia na innych. O sztuce autoprezentacji, GWP, Gdańsk 1999. Lechevalier C., Dobrze ubrany mężczyzna, Wiedza i Życie, Warszawa 2008. Leland K., Bailey K., Obsługa klienta, Wyd. RM, Warszawa 1999. McKay M., Davis M., Fanning P., Sztuka skutecznego porozumiewania się, GWP, Gdańsk 2001. Michalczyk S, Komunikowanie polityczne, Katowice 2022. Pietkiewicz E., Etykieta menadżera, Centrum Informacji Menadżera, Warszawa 1998. Rzepa T., Psychologia komunikowania się dla menedżerów, Wydawnictwo Difin, Warszawa 2006. Smółka P., Kompetencje społeczne. Metody pomiaru i doskonalenia umiejętności interpersonalnych , Wolters Kluwer Polska Oficyna, 2008. Socha P., Duchowy rozwój człowieka, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków 2000. Solarczyk-Ambrozik E., Kształcenie ustawiczne w perspektywie globalnej i lokalne, UAM, Poznań 2004. Stewart J., Mosty zamiast murów, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2008. Szarota P., Od skarpetek Tyrmanda do krawata Leppera, Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2008. Tarczyński D., Zrozumieć człowieka z wyglądu. Psychologia ubioru, studio Astropsychologii, Białystok 2006. Tautz-Wiessner G., Savoir-vivre w życiu zawodowym. Dobre obyczaje kluczem do sukcesu, tłum., A. Biernacka-Święc, Wydawnictwo ASTRUM, Wrocław 1998. Taylor A., Collins A., Moja figura zależy ode mnie , Rytm Oficyna Wydawnicza, Warszawa 2005. Thomson P., Sposoby komunikacji interpersonalnej, Zysk i S-ka, Poznań 1998. Wieseneder S., Cerny T., Skuteczne zarządzanie reputacją i spójny image, Best Press, Warszawa 2008. Witwicki W., Co to jest dyskusja i jak ją trzeba prowadzić , Wydawnictwo Czytelnik, Łódź 1949. Zimbardo P., Psychologia i życie, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2005. Żuchowski H. R., Całą dobę w dobrym tonie. Mini poradnik szefa , Pollihymnia, Lublin 1997. Białopiotrowicz G., Kreowanie wizerunku w biznesie i polityce, Wydawnictwo Poltext, Warszawa 2009 Libera A., Prezentacja doskonała. Adam Libera, Poznań 2001 Kutnyj P., Sztuka autoprezentacji i wystąpień publicznych, PWN, Warszawa 2021 |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Jana Długosza w Częstochowie.