Warsztaty:kreowanie wizerunku i marki w mediach elektronicznych
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 06-DKM-L-04-DI-WKW |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Warsztaty:kreowanie wizerunku i marki w mediach elektronicznych |
Jednostka: | Wydział Humanistyczny |
Grupy: |
06 przedmioty obowiązkowe na 4 sem. DKM-L-DI |
Punkty ECTS i inne: |
4.00
LUB
5.00
(zmienne w czasie)
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Skrócony opis: |
Celem zajęć jest wyposażenie studenta w wiedzę i umiejętności pozwalające na rozpoznawanie środków skutecznego kreowania wizerunku marki w mediach społecznościowych. |
Pełny opis: |
Zapoznanie z podstawowymi pojęciami: branding, marka, marketing, nazwa marketingowa, logotyp, technika marketingowa. E-wizerunek – działania marketingowe w kreowaniu wizerunku w Internecie uwzględniające metody budowania świadomości marki (dobór odpowiedniej nazwy marki, logo, hasła reklamowego, ogólnego wzoru wyglądu oraz przekazu materiałów reklamowych). Komunikowanie wizerunku w social mediach. Analiza językowo-stylistyczna komunikatów reklamowo-promocyjnych związanych z wizerunkiem wybranych marek w Internecie. Tworzenie komunikatów reklamowych z uwzględnieniem nazewnictwa marketingowego oraz strategii ich komunikowania w sieci. |
Literatura: |
M. Dębski, Kreowanie silnej marki, Warszawa 2009; P. Doyle, Marketing wartości, Warszawa 2003; M. Grębosz, Co-branding. Koncepcja i stosowanie, Łódź 2013; M. Grębosz, D. Siuda, G. Szymański, Social Media Marketing, Łódź 2016; D. Kaznowski, Social media - społeczny wymiar Internetu, [w:] J. Królewski, P. Sala, E-marketing. Współczesne trendy. Pakiet startowy, Warszawa 2016; K. L. Keller, Strategiczne zarządzanie marką, Warszawa 2011; A. Kozak, A. Gózik, A. Trojanowska, Wpływ wizerunku marki na postrzeganie cech jej użytkownika. Marketing i rynek; M. Moroz, Efekty budowania wizerunku marki poprzez serwisy społecznościowe - badanie opinii internautów pokolenia Y, Studia Ekonomiczne. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach, 157. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni rok akad. 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2023-03-01 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN LAB
LAB
WT LAB
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 45 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Krzysztof Czajkowski, Violetta Jaros | |
Prowadzący grup: | Krzysztof Czajkowski, Mariana Yemelianova | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę |
|
Skrócony opis: |
Celem zajęć jest wyposażenie studenta w wiedzę i umiejętności pozwalające na rozpoznawanie środków skutecznego kreowania wizerunku marki w mediach społecznościowych. |
|
Pełny opis: |
Zapoznanie z podstawowymi pojęciami: branding, marka, marketing, nazwa marketingowa, logotyp, technika marketingowa. E-wizerunek – działania marketingowe w kreowaniu wizerunku w Internecie uwzględniające metody budowania świadomości marki (dobór odpowiedniej nazwy marki, logo, hasła reklamowego, ogólnego wzoru wyglądu oraz przekazu materiałów reklamowych). Komunikowanie wizerunku w social mediach. Analiza językowo-stylistyczna komunikatów reklamowo-promocyjnych związanych z wizerunkiem wybranych marek w Internecie. Tworzenie komunikatów reklamowych z uwzględnieniem nazewnictwa marketingowego oraz strategii ich komunikowania w sieci. |
|
Literatura: |
M. Dębski, Kreowanie silnej marki, Warszawa 2009; P. Doyle, Marketing wartości, Warszawa 2003; M. Grębosz, Co-branding. Koncepcja i stosowanie, Łódź 2013; M. Grębosz, D. Siuda, G. Szymański, Social Media Marketing, Łódź 2016; D. Kaznowski, Social media - społeczny wymiar Internetu, [w:] J. Królewski, P. Sala, E-marketing. Współczesne trendy. Pakiet startowy, Warszawa 2016; K. L. Keller, Strategiczne zarządzanie marką, Warszawa 2011; A. Kozak, A. Gózik, A. Trojanowska, Wpływ wizerunku marki na postrzeganie cech jej użytkownika. Marketing i rynek; M. Moroz, Efekty budowania wizerunku marki poprzez serwisy społecznościowe - badanie opinii internautów pokolenia Y, Studia Ekonomiczne. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach, 157. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni rok akad. 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2024-03-01 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN WAR
WAR
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Warsztaty, 45 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Piotr Zaborski | |
Prowadzący grup: | Piotr Zaborski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Warsztaty - Zaliczenie na ocenę |
|
Skrócony opis: |
Celem zajęć jest wyposażenie studenta w wiedzę i umiejętności pozwalające na rozpoznawanie środków językowych i strategii stosowanych w reklamie internetowej oraz umiejętność kreowania własnych komunikatów reklamowych z uwzględnieniem występującego w nich nazewnictwa marketingowego oraz komunikowania ich w sieci. |
|
Pełny opis: |
Funkcje, pojęcie marki. Istota i znaczenie marki osobistej. Znaczenie marki w decyzjach klientów, odbiorców, publiczności. Ogólny model tworzenia marki osobistej. Tożsamość a wizerunek marki. Rodzaje wizerunku. Osobowość marki. Identyfikatory marki. Cechy dobrej nazwy marki. Istota i elementy identyfikacji wizualnej. Znak graficzny, logotyp, slogan reklamowy – studium przypadku (Paweł Tkaczyk, Piotr Grządziel) „ Nie musisz być pierwszy, bądź profesjonalny. Budowanie marki osobistej – wprowadzenie w terminologię przedmiotu. Budowanie marki osobistej od podstaw – analiza krytyczna. Projekt edukacyjny. Przygotowanie autoprezentacji marki osobistej: jestem, mam, potrafię, wierzę. Definicja pojęć: branding, marka, marketing, nazwa marketingowa, logotyp, Indywidualna analiza SWOT. E-wizerunek – działania marketingowe w kreowaniu wizerunku w mediach elektronicznych uwzględniające metody budowania świadomości marki (dobór odpowiedniej nazwy marki, logo, hasła reklamowego, ogólnego wzoru wyglądu oraz przekazu materiałów reklamowych). Komunikowanie wizerunku w mediach elektronicznych. Analiza komunikatów reklamowo-promocyjnych związanych z wizerunkiem wybranych marek w Internecie. Tworzenie komunikatów reklamowych z uwzględnieniem nazewnictwa marketingowego oraz strategii ich komunikowania w sieci. Cele marki: • Rozpoznawalność i świadomość • Lojalność klientów • Budowanie zaufania • Komunikacja i relacje z klientami • Wartość marki Jak działa marka? Projekt edukacyjny: Przykłady znanych marek – studium przypadku na przykładzie wybranych marek, opracowanie prezentacji. Jak stworzyć skuteczną markę? Definiowanie celów i wartości marki. Rozumienie grupy docelowej Tworzenie unikalnej propozycji wartości: Wybór odpowiedniego logo i identyfikacji wizualnej: Budowanie spójnej komunikacji. Kampanie promocyjno-wizerunkowe na przykładzie znanych marek - nowymarketing.pl Omówienie i ocena efektów prac zaliczeniowych. (analiza krytyczna) |
|
Literatura: |
Benedikt A., Reklama jako proces komunikacji, Wrocław 2004; Gałkowski A., Chrematonimy w funkcji kulturowo-użytkowej. Onomastyczne studium porównawcze na materiale polskim, włoskim, francuskim, wyd. 2, Łódź 2011; Golka M., Świat reklamy, Warszawa 1994; Bralczyk J., Język na sprzedaż, wyd. 2, Gdańsk 2004; Kubicka D., Kołodziejczyk A., Psychologia wpływu mediów: wybrane teorie, metody, badania, Kraków 2007; Leśniewska A., Reklama internetowa, Gliwice 2006; Małecki B., Marketing i reklama w Internecie, Warszawa 2008; Łebkowski M., E-wizerunek. Internet jako narzędzie kreowania image'u w biznesie, Gliwice 2009; Metody badania wizerunku w mediach, red. T. Gackowski, M. Łączyński, Warszawa 2009; Małecki B., Marketing i reklama w Internecie, Warszawa 2008; Rutkiewicz-Hanczewska M., Nazewnictwo uzualne a teoria gier – próba typologizacji gier onimicznych, „Onomastica” 2007, s. 5–24; Rutkiewicz-Hanczewska M., Nazwa własna jako tekst, „Polonica” 2006, s. 299–317; Rutkiewicz-Hanczewska M., Genologia onimiczna. Nazwa własna w płaszczyźnie motywacyjno-komunikatywnej, Poznań 2013; Skowronek K., Rutkowski M., Media i nazwy. Z zagadnień onomastyki medialnej, Kraków 2004; Zboralski M., Nazwy firm i produktów, Warszawa 2000; Zmiany medialne i komunikacyjne: media, wizerunek, biznes, red. K. Kopecka-Piech, Gdańsk 2015. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni - rok akad. 2024/2025" (w trakcie)
Okres: | 2025-02-28 - 2025-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR WAR
WAR
CZ PT |
Typ zajęć: |
Warsztaty, 45 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Piotr Zaborski | |
Prowadzący grup: | Piotr Zaborski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Warsztaty - Zaliczenie na ocenę |
|
Skrócony opis: |
Celem zajęć jest wyposażenie studenta w wiedzę i umiejętności pozwalające na rozpoznawanie środków językowych i strategii stosowanych w reklamie internetowej oraz umiejętność kreowania własnych komunikatów reklamowych z uwzględnieniem występującego w nich nazewnictwa marketingowego oraz komunikowania ich w sieci. |
|
Pełny opis: |
Funkcje, pojęcie marki. Istota i znaczenie marki osobistej. Znaczenie marki w decyzjach klientów, odbiorców, publiczności. Ogólny model tworzenia marki osobistej. Tożsamość a wizerunek marki. Rodzaje wizerunku. Osobowość marki. Identyfikatory marki. Cechy dobrej nazwy marki. Istota i elementy identyfikacji wizualnej. Znak graficzny, logotyp, slogan reklamowy – studium przypadku (Paweł Tkaczyk, Piotr Grządziel) „ Nie musisz być pierwszy, bądź profesjonalny. Budowanie marki osobistej – wprowadzenie w terminologię przedmiotu. Budowanie marki osobistej od podstaw – analiza krytyczna. Projekt edukacyjny. Przygotowanie autoprezentacji marki osobistej: jestem, mam, potrafię, wierzę. Definicja pojęć: branding, marka, marketing, nazwa marketingowa, logotyp, Indywidualna analiza SWOT. E-wizerunek – działania marketingowe w kreowaniu wizerunku w mediach elektronicznych uwzględniające metody budowania świadomości marki (dobór odpowiedniej nazwy marki, logo, hasła reklamowego, ogólnego wzoru wyglądu oraz przekazu materiałów reklamowych). Komunikowanie wizerunku w mediach elektronicznych. Analiza komunikatów reklamowo-promocyjnych związanych z wizerunkiem wybranych marek w Internecie. Tworzenie komunikatów reklamowych z uwzględnieniem nazewnictwa marketingowego oraz strategii ich komunikowania w sieci. Cele marki: • Rozpoznawalność i świadomość • Lojalność klientów • Budowanie zaufania • Komunikacja i relacje z klientami • Wartość marki Jak działa marka? Projekt edukacyjny: Przykłady znanych marek – studium przypadku na przykładzie wybranych marek, opracowanie prezentacji. Jak stworzyć skuteczną markę? Definiowanie celów i wartości marki. Rozumienie grupy docelowej Tworzenie unikalnej propozycji wartości: Wybór odpowiedniego logo i identyfikacji wizualnej: Budowanie spójnej komunikacji. Kampanie promocyjno-wizerunkowe na przykładzie znanych marek - nowymarketing.pl Omówienie i ocena efektów prac zaliczeniowych. (analiza krytyczna) |
|
Literatura: |
Benedikt A., Reklama jako proces komunikacji, Wrocław 2004; Gałkowski A., Chrematonimy w funkcji kulturowo-użytkowej. Onomastyczne studium porównawcze na materiale polskim, włoskim, francuskim, wyd. 2, Łódź 2011; Golka M., Świat reklamy, Warszawa 1994; Bralczyk J., Język na sprzedaż, wyd. 2, Gdańsk 2004; Kubicka D., Kołodziejczyk A., Psychologia wpływu mediów: wybrane teorie, metody, badania, Kraków 2007; Leśniewska A., Reklama internetowa, Gliwice 2006; Małecki B., Marketing i reklama w Internecie, Warszawa 2008; Łebkowski M., E-wizerunek. Internet jako narzędzie kreowania image'u w biznesie, Gliwice 2009; Metody badania wizerunku w mediach, red. T. Gackowski, M. Łączyński, Warszawa 2009; Małecki B., Marketing i reklama w Internecie, Warszawa 2008; Rutkiewicz-Hanczewska M., Nazewnictwo uzualne a teoria gier – próba typologizacji gier onimicznych, „Onomastica” 2007, s. 5–24; Rutkiewicz-Hanczewska M., Nazwa własna jako tekst, „Polonica” 2006, s. 299–317; Rutkiewicz-Hanczewska M., Genologia onimiczna. Nazwa własna w płaszczyźnie motywacyjno-komunikatywnej, Poznań 2013; Skowronek K., Rutkowski M., Media i nazwy. Z zagadnień onomastyki medialnej, Kraków 2004; Zboralski M., Nazwy firm i produktów, Warszawa 2000; Zmiany medialne i komunikacyjne: media, wizerunek, biznes, red. K. Kopecka-Piech, Gdańsk 2015. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Jana Długosza w Częstochowie.