Uniwersytet Jana Długosza w Częstochowie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Warsztaty:kreowanie wizerunku i marki w mediach elektronicznych

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 06-DKM-L-04-DI-WKW
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Warsztaty:kreowanie wizerunku i marki w mediach elektronicznych
Jednostka: Wydział Humanistyczny
Grupy: 06 przedmioty obowiązkowe na 4 sem. DKM-L-DI
Punkty ECTS i inne: 4.00 LUB 5.00 (zmienne w czasie) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: (brak danych)
Skrócony opis:

Celem zajęć jest wyposażenie studenta w wiedzę i umiejętności pozwalające na rozpoznawanie środków skutecznego kreowania wizerunku marki w mediach społecznościowych.

Pełny opis:

Zapoznanie z podstawowymi pojęciami: branding, marka, marketing, nazwa marketingowa, logotyp, technika marketingowa. E-wizerunek – działania marketingowe w kreowaniu wizerunku w Internecie uwzględniające metody budowania świadomości marki (dobór odpowiedniej nazwy marki, logo, hasła reklamowego, ogólnego wzoru wyglądu oraz przekazu materiałów reklamowych). Komunikowanie wizerunku w social mediach. Analiza językowo-stylistyczna komunikatów reklamowo-promocyjnych związanych z wizerunkiem wybranych marek w Internecie. Tworzenie komunikatów reklamowych z uwzględnieniem nazewnictwa marketingowego oraz strategii ich komunikowania w sieci.

Literatura:

M. Dębski, Kreowanie silnej marki, Warszawa 2009;

P. Doyle, Marketing wartości, Warszawa 2003;

M. Grębosz, Co-branding. Koncepcja i stosowanie, Łódź 2013;

M. Grębosz, D. Siuda, G. Szymański, Social Media Marketing, Łódź 2016;

D. Kaznowski, Social media - społeczny wymiar Internetu, [w:] J. Królewski, P. Sala, E-marketing. Współczesne trendy. Pakiet startowy, Warszawa 2016;

K. L. Keller, Strategiczne zarządzanie marką, Warszawa 2011;

A. Kozak, A. Gózik, A. Trojanowska, Wpływ wizerunku marki na postrzeganie cech jej użytkownika. Marketing i rynek;

M. Moroz, Efekty budowania wizerunku marki poprzez serwisy społecznościowe - badanie opinii internautów pokolenia Y, Studia Ekonomiczne. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach, 157.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni rok akad. 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2023-03-01 - 2023-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium, 45 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Krzysztof Czajkowski, Violetta Jaros
Prowadzący grup: Krzysztof Czajkowski, Mariana Yemelianova
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

Celem zajęć jest wyposażenie studenta w wiedzę i umiejętności pozwalające na rozpoznawanie środków skutecznego kreowania wizerunku marki w mediach społecznościowych.

Pełny opis:

Zapoznanie z podstawowymi pojęciami: branding, marka, marketing, nazwa marketingowa, logotyp, technika marketingowa. E-wizerunek – działania marketingowe w kreowaniu wizerunku w Internecie uwzględniające metody budowania świadomości marki (dobór odpowiedniej nazwy marki, logo, hasła reklamowego, ogólnego wzoru wyglądu oraz przekazu materiałów reklamowych). Komunikowanie wizerunku w social mediach. Analiza językowo-stylistyczna komunikatów reklamowo-promocyjnych związanych z wizerunkiem wybranych marek w Internecie. Tworzenie komunikatów reklamowych z uwzględnieniem nazewnictwa marketingowego oraz strategii ich komunikowania w sieci.

Literatura:

M. Dębski, Kreowanie silnej marki, Warszawa 2009;

P. Doyle, Marketing wartości, Warszawa 2003;

M. Grębosz, Co-branding. Koncepcja i stosowanie, Łódź 2013;

M. Grębosz, D. Siuda, G. Szymański, Social Media Marketing, Łódź 2016;

D. Kaznowski, Social media - społeczny wymiar Internetu, [w:] J. Królewski, P. Sala, E-marketing. Współczesne trendy. Pakiet startowy, Warszawa 2016;

K. L. Keller, Strategiczne zarządzanie marką, Warszawa 2011;

A. Kozak, A. Gózik, A. Trojanowska, Wpływ wizerunku marki na postrzeganie cech jej użytkownika. Marketing i rynek;

M. Moroz, Efekty budowania wizerunku marki poprzez serwisy społecznościowe - badanie opinii internautów pokolenia Y, Studia Ekonomiczne. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach, 157.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni rok akad. 2023/2024" (zakończony)

Okres: 2024-03-01 - 2024-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Warsztaty, 45 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Piotr Zaborski
Prowadzący grup: Piotr Zaborski
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Warsztaty - Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

Celem zajęć jest wyposażenie studenta w wiedzę i umiejętności pozwalające na rozpoznawanie środków językowych i strategii stosowanych w reklamie internetowej oraz umiejętność kreowania własnych komunikatów reklamowych z uwzględnieniem występującego w nich nazewnictwa marketingowego oraz komunikowania ich w sieci.

Pełny opis:

Funkcje, pojęcie marki. Istota i znaczenie marki osobistej. Znaczenie marki w decyzjach klientów, odbiorców, publiczności. Ogólny model tworzenia marki osobistej. Tożsamość a wizerunek marki. Rodzaje wizerunku. Osobowość marki. Identyfikatory marki. Cechy dobrej nazwy marki. Istota i elementy identyfikacji wizualnej. Znak graficzny, logotyp, slogan reklamowy – studium przypadku (Paweł Tkaczyk, Piotr Grządziel) „ Nie musisz być pierwszy, bądź profesjonalny. Budowanie marki osobistej – wprowadzenie w terminologię przedmiotu. Budowanie marki osobistej od podstaw – analiza krytyczna. Projekt edukacyjny. Przygotowanie autoprezentacji marki osobistej: jestem, mam, potrafię, wierzę. Definicja pojęć: branding, marka, marketing, nazwa marketingowa, logotyp, Indywidualna analiza SWOT. E-wizerunek – działania marketingowe w kreowaniu wizerunku w mediach elektronicznych uwzględniające metody budowania świadomości marki (dobór odpowiedniej nazwy marki, logo, hasła reklamowego, ogólnego wzoru wyglądu oraz przekazu materiałów reklamowych). Komunikowanie wizerunku w mediach elektronicznych. Analiza komunikatów reklamowo-promocyjnych związanych z wizerunkiem wybranych marek w Internecie. Tworzenie komunikatów reklamowych z uwzględnieniem nazewnictwa marketingowego oraz strategii ich komunikowania w sieci. Cele marki:

• Rozpoznawalność i świadomość

• Lojalność klientów

• Budowanie zaufania

• Komunikacja i relacje z klientami

• Wartość marki

Jak działa marka? Projekt edukacyjny: Przykłady znanych marek – studium przypadku na przykładzie wybranych marek, opracowanie prezentacji.

Jak stworzyć skuteczną markę?

Definiowanie celów i wartości marki.

Rozumienie grupy docelowej

Tworzenie unikalnej propozycji wartości:

Wybór odpowiedniego logo i identyfikacji wizualnej:

Budowanie spójnej komunikacji. Kampanie promocyjno-wizerunkowe na przykładzie znanych marek - nowymarketing.pl

Omówienie i ocena efektów prac zaliczeniowych. (analiza krytyczna)

Literatura:

Benedikt A., Reklama jako proces komunikacji, Wrocław 2004; Gałkowski A., Chrematonimy w funkcji kulturowo-użytkowej. Onomastyczne studium porównawcze na materiale polskim, włoskim, francuskim, wyd. 2, Łódź 2011; Golka M., Świat reklamy, Warszawa 1994; Bralczyk J., Język na sprzedaż, wyd. 2, Gdańsk 2004; Kubicka D., Kołodziejczyk A., Psychologia wpływu mediów: wybrane teorie, metody, badania, Kraków 2007; Leśniewska A., Reklama internetowa, Gliwice 2006; Małecki B., Marketing i reklama w Internecie, Warszawa 2008; Łebkowski M., E-wizerunek. Internet jako narzędzie kreowania image'u w biznesie, Gliwice 2009; Metody badania wizerunku w mediach, red. T. Gackowski, M. Łączyński, Warszawa 2009; Małecki B., Marketing i reklama w Internecie, Warszawa 2008; Rutkiewicz-Hanczewska M., Nazewnictwo uzualne a teoria gier – próba typologizacji gier onimicznych, „Onomastica” 2007, s. 5–24; Rutkiewicz-Hanczewska M., Nazwa własna jako tekst, „Polonica” 2006, s. 299–317; Rutkiewicz-Hanczewska M., Genologia onimiczna. Nazwa własna w płaszczyźnie motywacyjno-komunikatywnej, Poznań 2013; Skowronek K., Rutkowski M., Media i nazwy. Z zagadnień onomastyki medialnej, Kraków 2004; Zboralski M., Nazwy firm i produktów, Warszawa 2000; Zmiany medialne i komunikacyjne: media, wizerunek, biznes, red. K. Kopecka-Piech, Gdańsk 2015.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni - rok akad. 2024/2025" (w trakcie)

Okres: 2025-02-28 - 2025-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Warsztaty, 45 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Piotr Zaborski
Prowadzący grup: Piotr Zaborski
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Warsztaty - Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

Celem zajęć jest wyposażenie studenta w wiedzę i umiejętności pozwalające na rozpoznawanie środków językowych i strategii stosowanych w reklamie internetowej oraz umiejętność kreowania własnych komunikatów reklamowych z uwzględnieniem występującego w nich nazewnictwa marketingowego oraz komunikowania ich w sieci.

Pełny opis:

Funkcje, pojęcie marki. Istota i znaczenie marki osobistej. Znaczenie marki w decyzjach klientów, odbiorców, publiczności. Ogólny model tworzenia marki osobistej. Tożsamość a wizerunek marki. Rodzaje wizerunku. Osobowość marki. Identyfikatory marki. Cechy dobrej nazwy marki. Istota i elementy identyfikacji wizualnej. Znak graficzny, logotyp, slogan reklamowy – studium przypadku (Paweł Tkaczyk, Piotr Grządziel) „ Nie musisz być pierwszy, bądź profesjonalny. Budowanie marki osobistej – wprowadzenie w terminologię przedmiotu. Budowanie marki osobistej od podstaw – analiza krytyczna. Projekt edukacyjny. Przygotowanie autoprezentacji marki osobistej: jestem, mam, potrafię, wierzę. Definicja pojęć: branding, marka, marketing, nazwa marketingowa, logotyp, Indywidualna analiza SWOT. E-wizerunek – działania marketingowe w kreowaniu wizerunku w mediach elektronicznych uwzględniające metody budowania świadomości marki (dobór odpowiedniej nazwy marki, logo, hasła reklamowego, ogólnego wzoru wyglądu oraz przekazu materiałów reklamowych). Komunikowanie wizerunku w mediach elektronicznych. Analiza komunikatów reklamowo-promocyjnych związanych z wizerunkiem wybranych marek w Internecie. Tworzenie komunikatów reklamowych z uwzględnieniem nazewnictwa marketingowego oraz strategii ich komunikowania w sieci. Cele marki:

• Rozpoznawalność i świadomość

• Lojalność klientów

• Budowanie zaufania

• Komunikacja i relacje z klientami

• Wartość marki

Jak działa marka? Projekt edukacyjny: Przykłady znanych marek – studium przypadku na przykładzie wybranych marek, opracowanie prezentacji.

Jak stworzyć skuteczną markę?

Definiowanie celów i wartości marki.

Rozumienie grupy docelowej

Tworzenie unikalnej propozycji wartości:

Wybór odpowiedniego logo i identyfikacji wizualnej:

Budowanie spójnej komunikacji. Kampanie promocyjno-wizerunkowe na przykładzie znanych marek - nowymarketing.pl

Omówienie i ocena efektów prac zaliczeniowych. (analiza krytyczna)

Literatura:

Benedikt A., Reklama jako proces komunikacji, Wrocław 2004; Gałkowski A., Chrematonimy w funkcji kulturowo-użytkowej. Onomastyczne studium porównawcze na materiale polskim, włoskim, francuskim, wyd. 2, Łódź 2011; Golka M., Świat reklamy, Warszawa 1994; Bralczyk J., Język na sprzedaż, wyd. 2, Gdańsk 2004; Kubicka D., Kołodziejczyk A., Psychologia wpływu mediów: wybrane teorie, metody, badania, Kraków 2007; Leśniewska A., Reklama internetowa, Gliwice 2006; Małecki B., Marketing i reklama w Internecie, Warszawa 2008; Łebkowski M., E-wizerunek. Internet jako narzędzie kreowania image'u w biznesie, Gliwice 2009; Metody badania wizerunku w mediach, red. T. Gackowski, M. Łączyński, Warszawa 2009; Małecki B., Marketing i reklama w Internecie, Warszawa 2008; Rutkiewicz-Hanczewska M., Nazewnictwo uzualne a teoria gier – próba typologizacji gier onimicznych, „Onomastica” 2007, s. 5–24; Rutkiewicz-Hanczewska M., Nazwa własna jako tekst, „Polonica” 2006, s. 299–317; Rutkiewicz-Hanczewska M., Genologia onimiczna. Nazwa własna w płaszczyźnie motywacyjno-komunikatywnej, Poznań 2013; Skowronek K., Rutkowski M., Media i nazwy. Z zagadnień onomastyki medialnej, Kraków 2004; Zboralski M., Nazwy firm i produktów, Warszawa 2000; Zmiany medialne i komunikacyjne: media, wizerunek, biznes, red. K. Kopecka-Piech, Gdańsk 2015.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Jana Długosza w Częstochowie.
ul. Waszyngtona 4/8 42-217 Częstochowa tel: +48 34 3784 100 https://ujd.edu.pl kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.2.0-4 (2025-05-14)