Multimodalne strategie marketingowe oraz PR-owe
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 06-DKM-L-03-MSM |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Multimodalne strategie marketingowe oraz PR-owe |
Jednostka: | Wydział Humanistyczny |
Grupy: |
06 przedmioty obowiązkowe na 3 sem. DKM-L 06 przedmioty obowiązkowe na 3 sem. DKM-L-DI 06 przedmioty obowiązkowe na 3 sem. DKM-L-ER |
Punkty ECTS i inne: |
1.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Skrócony opis: |
Celem zajęć jest zapoznanie studentów z różnymi rodzajami strategii marketingowych i narzędzi PR-u, które mogą wykorzystać w pracy dziennikarza lub specjalisty PR. |
Pełny opis: |
Zadania, definicje i modele public relations oraz marketingu, PR a marketing. Komunikowanie w perspektywie PR oraz marketingu (język PR, storytelling w marketingu). Podstawowe narzędzia PR oraz metody działań marketingowych. Strategie i formy promocji firmy/instytucji, formy i sposoby kształtowania relacji z mediami (media relations, konferencja prasowa, briefing, wydawnictwa firmowe, imprezy firmowe: dni otwarte, targi). Kreowanie wizerunku firmy, corporate identity, zarządzanie komunikacją w sytuacji kryzysowej w firmie, strategie promocyjne produktu, lobbing, sponsoring; planowanie, realizacja oraz monitorowanie działań marketingowych, marketing marki a marketing produktu, strategie marketingowe, marketing mix, analiza modelu zachowań klienta – AIDA, program lojalnościowy, akcje konsumenckie, reklama. Strategie marketingowe on-line (marketing wirusowy, content marketing), E-PR, narzędzia internetowe i media społecznościowe w pracy specjalisty public relations (strony www firmy i instytucji, blogi firmowe, pozycjonowanie stron, e-mail marketing, newsletter, media społecznościowe w służbie PR i marketingu, e-commerce, e-consulting). Wyróżniki skutecznych tekstów PR-owych i reklamowych (informacja prasowa, komentarz, oświadczenie prasowe, sprostowanie, wywiad sponsorowany i in.). Skuteczne wypowiedzi oraz wystąpienia publiczne (przemówienie perswazyjne, okolicznościowe, wystąpienie w sytuacji kryzysowej, i in.). PR w instytucjach pożytku publicznego, w polityce; marketing w wydawnictwie. |
Literatura: |
K. Wójcik, Public relations. Wiarygodny dialog z otoczeniem. Podręcznik dla teoretyków, poradnik dla praktyków, Warszawa 2005; S. Black, Public relations, przeł. I. Cholewińska, wyd. 4, Kraków 2005; B. Rozwadowska, Public relations. Teoria, praktyka, perspektywy, Warszawa 2002; W. Budzyński, Public relations. Zarządzanie reputacją firmy, Warszawa1999; M. Ali, Marketing i public relations w małej firmie, przeł. T. Rzychoń, Gliwice 2005; J. Reed, Marketing internetowy: szybkie łącze z klientami, Gliwice 2012; T. Maciejowski, Narzędzia skutecznej promocji w Internecie, Kraków 2003; J. Blythe, Komunikacja marketingowa, przeł. G. Górska, Warszawa 2002; Public relations – nie tylko Facebook, red. K. Stasiuk-Krajewska, D. Tworzydło, Z. Chmielewski, Rzeszów 2013; D. Tworzydło, Public relations – praktycznie, Rzeszów2017; Public relations – nowe trendy, red. K. Stasiuk-Krajewska, D. Tworzydło, Z. Chmielewski, Rzeszów 2013; D. Tworzydło, Public relations – teoria i studia przypadków, Rzeszów 2005; A. Murdoch, Prezentacje i wystąpienia w publicrelations, Warszawa 2000; K. Sujkowska, Wywiad prasowy jako typ tekstu wykorzystywanego w działalności publicrelations – próba typologii, [w:] Porozmawiajmy o rozmowie. Lingwistyczne aspekty dialogu, red. nauk. M. Kita, współred. nauk. J. Grzenia, Katowice 2003; S. Pinker, „Klątwa wiedzy”, [w:] tegoż, Piękny styl. Przewodnik człowieka myślącego po sztuce pisania XXI wieku, Sopot 2016; A. Murdoch, Kreatywność w reklamie, Warszawa 2004; Marketing polityczny w teorii i praktyce, red. A. W. Jabłoński, L. Sobkowiak, Wrocław 2002; Kampania wyborcza. Strategia – taktyka – komunikacja,red. S. Wilkos, W. Ferenc, Warszawa 2001; A. Baverstock, Marketing w wydawnictwie: fantazja czy rzeczywistość, przeł. G. Łuczkiewicz, Kraków 1996; Public relations w instytucjach użyteczności publicznej, red. E. Hope, Gdańsk 2005. |
Efekty uczenia się: |
Student, w zakresie wiedzy: – zna cele, zadania i obszary działań public relations; – zna podstawowe narzędzia PR oraz strategie marketingowe; – zna zasady konstruowania tekstów o funkcji perswazyjnej; w zakresie umiejętności: – wykorzystuje narzędzia PR i strategie marketingowe w planowaniu promocji produktu lub instytucji; – rozpoznaje prawdziwe intencje komunikacyjne nadawcy i potrafi tworzyć skuteczne wypowiedzi asertywne; – potrafi zaplanować skuteczne działania w zakresie zarządzania sytuacją kryzysową; w zakresie kompetencji społecznych – przedstawia i wartościuje praktyki PR-owe i strategie marketingowe pod względem ich skuteczności i z punktu widzenia etyki. Formy i metody / techniki kształcenia: Wykład konwersatoryjny, praca indywidualna, studium przypadku, metoda projektu. |
Metody i kryteria oceniania: |
Formy / sposoby oceniania efektów: Zaliczenie na ocenę; obserwacja z kryteriami oceny, ocena wypowiedzi ustnych, praca zaliczeniowa |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy rok akad. 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-01-31 |
Przejdź do planu
PN WYK
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Piotr Zaborski | |
Prowadzący grup: | Piotr Zaborski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę |
|
Skrócony opis: |
Celem zajęć jest zapoznanie studentów z różnymi rodzajami strategii marketingowych i narzędzi PR-u, które mogą wykorzystać w pracy dziennikarza lub specjalisty PR. |
|
Pełny opis: |
Zadania, definicje i modele public relations oraz marketingu, PR a marketing. Komunikowanie w perspektywie PR oraz marketingu (język PR, storytelling w marketingu). Podstawowe narzędzia PR oraz metody działań marketingowych. Strategie i formy promocji firmy/instytucji, formy i sposoby kształtowania relacji z mediami (media relations, konferencja prasowa, briefing, wydawnictwa firmowe, imprezy firmowe: dni otwarte, targi). Kreowanie wizerunku firmy, corporate identity, zarządzanie komunikacją w sytuacji kryzysowej w firmie, strategie promocyjne produktu, lobbing, sponsoring; planowanie, realizacja oraz monitorowanie działań marketingowych, marketing marki a marketing produktu, strategie marketingowe, marketing mix, analiza modelu zachowań klienta – AIDA, program lojalnościowy, akcje konsumenckie, reklama. Strategie marketingowe on-line (marketing wirusowy, content marketing), E-PR, narzędzia internetowe i media społecznościowe w pracy specjalisty public relations (strony www firmy i instytucji, blogi firmowe, pozycjonowanie stron, e-mail marketing, newsletter, media społecznościowe w służbie PR i marketingu, e-commerce, e-consulting). Wyróżniki skutecznych tekstów PR-owych i reklamowych (informacja prasowa, komentarz, oświadczenie prasowe, sprostowanie, wywiad sponsorowany i in.). Skuteczne wypowiedzi oraz wystąpienia publiczne (przemówienie perswazyjne, okolicznościowe, wystąpienie w sytuacji kryzysowej, i in.). PR w instytucjach pożytku publicznego, w polityce; marketing w wydawnictwie. |
|
Literatura: |
K. Wójcik, Public relations. Wiarygodny dialog z otoczeniem. Podręcznik dla teoretyków, poradnik dla praktyków, Warszawa 2005; S. Black, Public relations, przeł. I. Cholewińska, wyd. 4, Kraków 2005; B. Rozwadowska, Public relations. Teoria, praktyka, perspektywy, Warszawa 2002; W. Budzyński, Public relations. Zarządzanie reputacją firmy, Warszawa 1999; M. Ali, Marketing i public relations w małej firmie, przeł. T. Rzychoń, Gliwice 2005; J. Reed, Marketing internetowy: szybkie łącze z klientami, Gliwice 2012; T. Maciejowski, Narzędzia skutecznej promocji w Internecie, Kraków 2003; J. Blythe, Komunikacja marketingowa, przeł. G. Górska, Warszawa 2002; Public relations – nie tylko Facebook, red. K. Stasiuk-Krajewska, D. Tworzydło, Z. Chmielewski, Rzeszów 2013; D. Tworzydło, Public relations – praktycznie, Rzeszów 2017; Public relations – nowe trendy, red. K. Stasiuk-Krajewska, D. Tworzydło, Z. Chmielewski, Rzeszów 2013; D. Tworzydło, Public relations – teoria i studia przypadków, Rzeszów 2005; A. Murdoch, Prezentacje i wystąpienia w public relations, Warszawa 2000; K. Sujkowska, Wywiad prasowy jako typ tekstu wykorzystywanego w działalności public relations – próba typologii, [w:] Porozmawiajmy o rozmowie. Lingwistyczne aspekty dialogu, red. nauk. M. Kita, współred. nauk. J. Grzenia, Katowice 2003; S. Pinker, „Klątwa wiedzy”, [w:] tegoż, Piękny styl. Przewodnik człowieka myślącego po sztuce pisania XXI wieku, Sopot 2016; A. Murdoch, Kreatywność w reklamie, Warszawa 2004; Marketing polityczny w teoriii praktyce, red. A. W. Jabłoński, L. Sobkowiak, Wrocław 2002; Kampania wyborcza. Strategia – taktyka – komunikacja, red. S. Wilkos, W. Ferenc, Warszawa 2001; A. Baverstock, Marketing w wydawnictwie: fantazja czy rzeczywistość, przeł. G. Łuczkiewicz, Kraków 1996; Public relations w instytucjach użyteczności publicznej, red. E. Hope, Gdańsk 2005. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy rok akad. 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-01-31 |
Przejdź do planu
PN WYK
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Piotr Zaborski | |
Prowadzący grup: | Piotr Zaborski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę |
|
Skrócony opis: |
Celem zajęć jest zapoznanie studentów z różnymi rodzajami strategii marketingowych i narzędzi PR-u, które mogą wykorzystać w pracy dziennikarza lub specjalisty PR. |
|
Pełny opis: |
Zadania, definicje i modele public relations oraz marketingu, PR a marketing. Komunikowanie w perspektywie PR oraz marketingu (język PR, storytelling w marketingu). Podstawowe narzędzia PR oraz metody działań marketingowych. Strategie i formy promocji firmy/instytucji, formy i sposoby kształtowania relacji z mediami (media relations, konferencja prasowa, briefing, wydawnictwa firmowe, imprezy firmowe: dni otwarte, targi). Kreowanie wizerunku firmy, corporate identity, zarządzanie komunikacją w sytuacji kryzysowej w firmie, strategie promocyjne produktu, lobbing, sponsoring; planowanie, realizacja oraz monitorowanie działań marketingowych, marketing marki a marketing produktu, strategie marketingowe, marketing mix, analiza modelu zachowań klienta – AIDA, program lojalnościowy, akcje konsumenckie, reklama. Strategie marketingowe on-line (marketing wirusowy, content marketing), E-PR, narzędzia internetowe i media społecznościowe w pracy specjalisty public relations (strony www firmy i instytucji, blogi firmowe, pozycjonowanie stron, e-mail marketing, newsletter, media społecznościowe w służbie PR i marketingu, e-commerce, e-consulting). Wyróżniki skutecznych tekstów PR-owych i reklamowych (informacja prasowa, komentarz, oświadczenie prasowe, sprostowanie, wywiad sponsorowany i in.). Skuteczne wypowiedzi oraz wystąpienia publiczne (przemówienie perswazyjne, okolicznościowe, wystąpienie w sytuacji kryzysowej, i in.). PR w instytucjach pożytku publicznego, w polityce; marketing w wydawnictwie. |
|
Literatura: |
K. Wójcik, Public relations. Wiarygodny dialog z otoczeniem. Podręcznik dla teoretyków, poradnik dla praktyków, Warszawa 2005; S. Black, Public relations, przeł. I. Cholewińska, wyd. 4, Kraków 2005; B. Rozwadowska, Public relations. Teoria, praktyka, perspektywy, Warszawa 2002; W. Budzyński, Public relations. Zarządzanie reputacją firmy, Warszawa 1999; M. Ali, Marketing i public relations w małej firmie, przeł. T. Rzychoń, Gliwice 2005; J. Reed, Marketing internetowy: szybkie łącze z klientami, Gliwice 2012; T. Maciejowski, Narzędzia skutecznej promocji w Internecie, Kraków 2003; J. Blythe, Komunikacja marketingowa, przeł. G. Górska, Warszawa 2002; Public relations – nie tylko Facebook, red. K. Stasiuk-Krajewska, D. Tworzydło, Z. Chmielewski, Rzeszów 2013; D. Tworzydło, Public relations – praktycznie, Rzeszów 2017; Public relations – nowe trendy, red. K. Stasiuk-Krajewska, D. Tworzydło, Z. Chmielewski, Rzeszów 2013; D. Tworzydło, Public relations – teoria i studia przypadków, Rzeszów 2005; A. Murdoch, Prezentacje i wystąpienia w public relations, Warszawa 2000; K. Sujkowska, Wywiad prasowy jako typ tekstu wykorzystywanego w działalności public relations – próba typologii, [w:] Porozmawiajmy o rozmowie. Lingwistyczne aspekty dialogu, red. nauk. M. Kita, współred. nauk. J. Grzenia, Katowice 2003; S. Pinker, „Klątwa wiedzy”, [w:] tegoż, Piękny styl. Przewodnik człowieka myślącego po sztuce pisania XXI wieku, Sopot 2016; A. Murdoch, Kreatywność w reklamie, Warszawa 2004; Marketing polityczny w teoriii praktyce, red. A. W. Jabłoński, L. Sobkowiak, Wrocław 2002; Kampania wyborcza. Strategia – taktyka – komunikacja, red. S. Wilkos, W. Ferenc, Warszawa 2001; A. Baverstock, Marketing w wydawnictwie: fantazja czy rzeczywistość, przeł. G. Łuczkiewicz, Kraków 1996; Public relations w instytucjach użyteczności publicznej, red. E. Hope, Gdańsk 2005. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy - rok akad. 2024/2025" (zakończony)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-01-31 |
Przejdź do planu
PN WT WYK
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Ewelina Dziewońska-Chudy | |
Prowadzący grup: | Ewelina Dziewońska-Chudy | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę |
|
Pełny opis: |
Zadania, definicje i modele public relations oraz marketingu, PR a marketing. Komunikowanie w perspektywie PR oraz marketingu (język PR, storytelling w marketingu). Podstawowe narzędzia PR oraz metody działań marketingowych. Strategie i formy promocji firmy/instytucji, formy i sposoby kształtowania relacji z mediami (media relations, konferencja prasowa, briefing, wydawnictwa firmowe, imprezy firmowe: dni otwarte, targi). Kreowanie wizerunku firmy, corporate identity, zarządzanie komunikacją w sytuacji kryzysowej w firmie, strategie promocyjne produktu, lobbing, sponsoring; planowanie, realizacja oraz monitorowanie działań marketingowych, marketing marki a marketing produktu, strategie marketingowe, marketing mix, analiza modelu zachowań klienta – AIDA, program lojalnościowy, akcje konsumenckie, reklama. Strategie marketingowe on-line (marketing wirusowy, content marketing), E-PR, narzędzia internetowe i media społecznościowe w pracy specjalisty public relations (strony www firmy i instytucji, blogi firmowe, pozycjonowanie stron, e-mail marketing, newsletter, media społecznościowe w służbie PR i marketingu, e-commerce, e-consulting). Wyróżniki skutecznych tekstów PR-owych i reklamowych (informacja prasowa, komentarz, oświadczenie prasowe, sprostowanie, wywiad sponsorowany i in.). Skuteczne wypowiedzi oraz wystąpienia publiczne (przemówienie perswazyjne, okolicznościowe, wystąpienie w sytuacji kryzysowej, i in.). PR w instytucjach pożytku publicznego, w polityce; marketing w wydawnictwie. |
|
Literatura: |
K. Wójcik, Public relations. Wiarygodny dialog z otoczeniem. Podręcznik dla teoretyków, poradnik dla praktyków, Warszawa 2005; S. Black, Public relations, przeł. I. Cholewińska, wyd. 4, Kraków 2005; B. Rozwadowska, Public relations. Teoria, praktyka, perspektywy, Warszawa 2002; W. Budzyński, Public relations. Zarządzanie reputacją firmy, Warszawa 1999; M. Ali, Marketing i public relations w małej firmie, przeł. T. Rzychoń, Gliwice 2005; J. Reed, Marketing internetowy: szybkie łącze z klientami, Gliwice 2012; T. Maciejowski, Narzędzia skutecznej promocji w Internecie, Kraków 2003; J. Blythe, Komunikacja marketingowa, przeł. G. Górska, Warszawa 2002; Public relations – nie tylko Facebook, red. K. Stasiuk-Krajewska, D. Tworzydło, Z. Chmielewski, Rzeszów 2013; D. Tworzydło, Public relations – praktycznie, Rzeszów 2017; Public relations – nowe trendy, red. K. Stasiuk-Krajewska, D. Tworzydło, Z. Chmielewski, Rzeszów 2013; D. Tworzydło, Public relations – teoria i studia przypadków, Rzeszów 2005; A. Murdoch, Prezentacje i wystąpienia w public relations, Warszawa 2000; K. Sujkowska, Wywiad prasowy jako typ tekstu wykorzystywanego w działalności public relations – próba typologii, [w:] Porozmawiajmy o rozmowie. Lingwistyczne aspekty dialogu, red. nauk. M. Kita, współred. nauk. J. Grzenia, Katowice 2003; S. Pinker, „Klątwa wiedzy”, [w:] tegoż, Piękny styl. Przewodnik człowieka myślącego po sztuce pisania XXI wieku, Sopot 2016; A. Murdoch, Kreatywność w reklamie, Warszawa 2004; Marketing polityczny w teoriii praktyce, red. A. W. Jabłoński, L. Sobkowiak, Wrocław 2002; Kampania wyborcza. Strategia – taktyka – komunikacja, red. S. Wilkos, W. Ferenc, Warszawa 2001; A. Baverstock, Marketing w wydawnictwie: fantazja czy rzeczywistość, przeł. G. Łuczkiewicz, Kraków 1996; Public relations w instytucjach użyteczności publicznej, red. E. Hope, Gdańsk 2005. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Jana Długosza w Częstochowie.