Uniwersytet Jana Długosza w Częstochowie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Multimodalne strategie marketingowe oraz PR-owe

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 06-DKM-L-03-MSM
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Multimodalne strategie marketingowe oraz PR-owe
Jednostka: Wydział Humanistyczny
Grupy: 06 przedmioty obowiązkowe na 3 sem. DKM-L
06 przedmioty obowiązkowe na 3 sem. DKM-L-DI
06 przedmioty obowiązkowe na 3 sem. DKM-L-ER
Punkty ECTS i inne: 1.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: polski
Skrócony opis:

Celem zajęć jest zapoznanie studentów z różnymi rodzajami strategii marketingowych i narzędzi PR-u, które mogą wykorzystać w pracy dziennikarza lub specjalisty PR.

Pełny opis:

Zadania, definicje i modele public relations oraz marketingu, PR a marketing. Komunikowanie w perspektywie PR oraz marketingu (język PR, storytelling w marketingu). Podstawowe narzędzia PR oraz metody działań marketingowych. Strategie i formy promocji firmy/instytucji, formy i sposoby kształtowania relacji z mediami (media relations, konferencja prasowa, briefing, wydawnictwa firmowe, imprezy firmowe: dni otwarte, targi). Kreowanie wizerunku firmy, corporate identity, zarządzanie komunikacją w sytuacji kryzysowej w firmie, strategie promocyjne produktu, lobbing, sponsoring; planowanie, realizacja oraz monitorowanie działań marketingowych, marketing marki a marketing produktu, strategie marketingowe, marketing mix, analiza modelu zachowań klienta – AIDA, program lojalnościowy, akcje konsumenckie, reklama. Strategie marketingowe on-line (marketing wirusowy, content marketing), E-PR, narzędzia internetowe i media społecznościowe w pracy specjalisty public relations (strony www firmy i instytucji, blogi firmowe, pozycjonowanie stron, e-mail marketing, newsletter, media społecznościowe w służbie PR i marketingu, e-commerce, e-consulting). Wyróżniki skutecznych tekstów PR-owych i reklamowych (informacja prasowa, komentarz, oświadczenie prasowe, sprostowanie, wywiad sponsorowany i in.). Skuteczne wypowiedzi oraz wystąpienia publiczne (przemówienie perswazyjne, okolicznościowe, wystąpienie w sytuacji kryzysowej, i in.). PR w instytucjach pożytku publicznego, w polityce; marketing w wydawnictwie.

Literatura:

K. Wójcik, Public relations. Wiarygodny dialog z otoczeniem. Podręcznik dla teoretyków, poradnik dla praktyków, Warszawa 2005;

S. Black, Public relations, przeł. I. Cholewińska, wyd. 4, Kraków 2005;

B. Rozwadowska, Public relations. Teoria, praktyka, perspektywy, Warszawa 2002;

W. Budzyński, Public relations. Zarządzanie reputacją firmy, Warszawa1999;

M. Ali, Marketing i public relations w małej firmie, przeł. T. Rzychoń, Gliwice 2005;

J. Reed, Marketing internetowy: szybkie łącze z klientami, Gliwice 2012; T. Maciejowski, Narzędzia skutecznej promocji w Internecie, Kraków 2003;

J. Blythe, Komunikacja marketingowa, przeł. G. Górska, Warszawa 2002;

Public relations – nie tylko Facebook, red. K. Stasiuk-Krajewska, D. Tworzydło, Z. Chmielewski, Rzeszów 2013;

D. Tworzydło, Public relations – praktycznie, Rzeszów2017;

Public relations – nowe trendy, red. K. Stasiuk-Krajewska, D. Tworzydło, Z. Chmielewski, Rzeszów 2013;

D. Tworzydło, Public relations – teoria i studia przypadków, Rzeszów 2005;

A. Murdoch, Prezentacje i wystąpienia w publicrelations, Warszawa 2000;

K. Sujkowska, Wywiad prasowy jako typ tekstu wykorzystywanego w działalności publicrelations – próba typologii, [w:] Porozmawiajmy o rozmowie. Lingwistyczne aspekty dialogu, red. nauk. M. Kita, współred. nauk. J. Grzenia, Katowice 2003;

S. Pinker, „Klątwa wiedzy”, [w:] tegoż, Piękny styl. Przewodnik człowieka myślącego po sztuce pisania XXI wieku, Sopot 2016;

A. Murdoch, Kreatywność w reklamie, Warszawa 2004;

Marketing polityczny w teorii i praktyce, red. A. W. Jabłoński, L. Sobkowiak, Wrocław 2002;

Kampania wyborcza. Strategia – taktyka – komunikacja,red. S. Wilkos, W. Ferenc, Warszawa 2001;

A. Baverstock, Marketing w wydawnictwie: fantazja czy rzeczywistość, przeł. G. Łuczkiewicz, Kraków 1996;

Public relations w instytucjach użyteczności publicznej, red. E. Hope, Gdańsk 2005.

Efekty uczenia się:

Student,

w zakresie wiedzy:

– zna cele, zadania i obszary działań public relations;

– zna podstawowe narzędzia PR oraz strategie marketingowe;

– zna zasady konstruowania tekstów o funkcji perswazyjnej;

w zakresie umiejętności:

– wykorzystuje narzędzia PR i strategie marketingowe w planowaniu promocji produktu lub instytucji;

– rozpoznaje prawdziwe intencje komunikacyjne nadawcy i potrafi tworzyć skuteczne wypowiedzi asertywne;

– potrafi zaplanować skuteczne działania w zakresie zarządzania sytuacją kryzysową;

w zakresie kompetencji społecznych

– przedstawia i wartościuje praktyki PR-owe i strategie marketingowe pod względem ich skuteczności i z punktu widzenia etyki.

Formy i metody / techniki kształcenia:

Wykład konwersatoryjny, praca indywidualna, studium przypadku, metoda projektu.

Metody i kryteria oceniania:

Formy / sposoby oceniania efektów:

Zaliczenie na ocenę; obserwacja z kryteriami oceny, ocena wypowiedzi ustnych, praca zaliczeniowa

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy rok akad. 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2022-10-01 - 2023-01-31
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Piotr Zaborski
Prowadzący grup: Piotr Zaborski
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

Celem zajęć jest zapoznanie studentów z różnymi rodzajami strategii marketingowych i narzędzi PR-u, które mogą wykorzystać w pracy dziennikarza lub specjalisty PR.

Pełny opis:

Zadania, definicje i modele public relations oraz marketingu, PR a marketing. Komunikowanie w perspektywie PR oraz marketingu (język PR, storytelling w marketingu). Podstawowe narzędzia PR oraz metody działań marketingowych. Strategie i formy promocji firmy/instytucji, formy i sposoby kształtowania relacji z mediami (media relations, konferencja prasowa, briefing, wydawnictwa firmowe, imprezy firmowe: dni otwarte, targi). Kreowanie wizerunku firmy, corporate identity, zarządzanie komunikacją w sytuacji kryzysowej w firmie, strategie promocyjne produktu, lobbing, sponsoring; planowanie, realizacja oraz monitorowanie działań marketingowych, marketing marki a marketing produktu, strategie marketingowe, marketing mix, analiza modelu zachowań klienta – AIDA, program lojalnościowy, akcje konsumenckie, reklama. Strategie marketingowe on-line (marketing wirusowy, content marketing), E-PR, narzędzia internetowe i media społecznościowe w pracy specjalisty public relations (strony www firmy i instytucji, blogi firmowe, pozycjonowanie stron, e-mail marketing, newsletter, media społecznościowe w służbie PR i marketingu, e-commerce, e-consulting). Wyróżniki skutecznych tekstów PR-owych i reklamowych (informacja prasowa, komentarz, oświadczenie prasowe, sprostowanie, wywiad sponsorowany i in.). Skuteczne wypowiedzi oraz wystąpienia publiczne (przemówienie perswazyjne, okolicznościowe, wystąpienie w sytuacji kryzysowej, i in.). PR w instytucjach pożytku publicznego, w polityce; marketing w wydawnictwie.

Literatura:

K. Wójcik, Public relations. Wiarygodny dialog z otoczeniem. Podręcznik dla teoretyków, poradnik dla praktyków, Warszawa 2005; S. Black, Public relations, przeł. I. Cholewińska, wyd. 4, Kraków 2005; B. Rozwadowska, Public relations. Teoria, praktyka, perspektywy, Warszawa 2002; W. Budzyński, Public relations. Zarządzanie reputacją firmy, Warszawa 1999; M. Ali, Marketing i public relations w małej firmie, przeł. T. Rzychoń, Gliwice 2005; J. Reed, Marketing internetowy: szybkie łącze z klientami, Gliwice 2012; T. Maciejowski, Narzędzia skutecznej promocji w Internecie, Kraków 2003; J. Blythe, Komunikacja marketingowa, przeł. G. Górska, Warszawa 2002; Public relations – nie tylko Facebook, red. K. Stasiuk-Krajewska, D. Tworzydło, Z. Chmielewski, Rzeszów 2013; D. Tworzydło, Public relations – praktycznie, Rzeszów 2017; Public relations – nowe trendy, red. K. Stasiuk-Krajewska, D. Tworzydło, Z. Chmielewski, Rzeszów 2013; D. Tworzydło, Public relations – teoria i studia przypadków, Rzeszów 2005; A. Murdoch, Prezentacje i wystąpienia w public relations, Warszawa 2000; K. Sujkowska, Wywiad prasowy jako typ tekstu wykorzystywanego w działalności public relations – próba typologii, [w:] Porozmawiajmy o rozmowie. Lingwistyczne aspekty dialogu, red. nauk. M. Kita, współred. nauk. J. Grzenia, Katowice 2003; S. Pinker, „Klątwa wiedzy”, [w:] tegoż, Piękny styl. Przewodnik człowieka myślącego po sztuce pisania XXI wieku, Sopot 2016; A. Murdoch, Kreatywność w reklamie, Warszawa 2004; Marketing polityczny w teoriii praktyce, red. A. W. Jabłoński, L. Sobkowiak, Wrocław 2002; Kampania wyborcza. Strategia – taktyka – komunikacja, red. S. Wilkos, W. Ferenc, Warszawa 2001; A. Baverstock, Marketing w wydawnictwie: fantazja czy rzeczywistość, przeł. G. Łuczkiewicz, Kraków 1996; Public relations w instytucjach użyteczności publicznej, red. E. Hope, Gdańsk 2005.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy rok akad. 2023/2024" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-01-31
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Piotr Zaborski
Prowadzący grup: Piotr Zaborski
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

Celem zajęć jest zapoznanie studentów z różnymi rodzajami strategii marketingowych i narzędzi PR-u, które mogą wykorzystać w pracy dziennikarza lub specjalisty PR.

Pełny opis:

Zadania, definicje i modele public relations oraz marketingu, PR a marketing. Komunikowanie w perspektywie PR oraz marketingu (język PR, storytelling w marketingu). Podstawowe narzędzia PR oraz metody działań marketingowych. Strategie i formy promocji firmy/instytucji, formy i sposoby kształtowania relacji z mediami (media relations, konferencja prasowa, briefing, wydawnictwa firmowe, imprezy firmowe: dni otwarte, targi). Kreowanie wizerunku firmy, corporate identity, zarządzanie komunikacją w sytuacji kryzysowej w firmie, strategie promocyjne produktu, lobbing, sponsoring; planowanie, realizacja oraz monitorowanie działań marketingowych, marketing marki a marketing produktu, strategie marketingowe, marketing mix, analiza modelu zachowań klienta – AIDA, program lojalnościowy, akcje konsumenckie, reklama. Strategie marketingowe on-line (marketing wirusowy, content marketing), E-PR, narzędzia internetowe i media społecznościowe w pracy specjalisty public relations (strony www firmy i instytucji, blogi firmowe, pozycjonowanie stron, e-mail marketing, newsletter, media społecznościowe w służbie PR i marketingu, e-commerce, e-consulting). Wyróżniki skutecznych tekstów PR-owych i reklamowych (informacja prasowa, komentarz, oświadczenie prasowe, sprostowanie, wywiad sponsorowany i in.). Skuteczne wypowiedzi oraz wystąpienia publiczne (przemówienie perswazyjne, okolicznościowe, wystąpienie w sytuacji kryzysowej, i in.). PR w instytucjach pożytku publicznego, w polityce; marketing w wydawnictwie.

Literatura:

K. Wójcik, Public relations. Wiarygodny dialog z otoczeniem. Podręcznik dla teoretyków, poradnik dla praktyków, Warszawa 2005; S. Black, Public relations, przeł. I. Cholewińska, wyd. 4, Kraków 2005; B. Rozwadowska, Public relations. Teoria, praktyka, perspektywy, Warszawa 2002; W. Budzyński, Public relations. Zarządzanie reputacją firmy, Warszawa 1999; M. Ali, Marketing i public relations w małej firmie, przeł. T. Rzychoń, Gliwice 2005; J. Reed, Marketing internetowy: szybkie łącze z klientami, Gliwice 2012; T. Maciejowski, Narzędzia skutecznej promocji w Internecie, Kraków 2003; J. Blythe, Komunikacja marketingowa, przeł. G. Górska, Warszawa 2002; Public relations – nie tylko Facebook, red. K. Stasiuk-Krajewska, D. Tworzydło, Z. Chmielewski, Rzeszów 2013; D. Tworzydło, Public relations – praktycznie, Rzeszów 2017; Public relations – nowe trendy, red. K. Stasiuk-Krajewska, D. Tworzydło, Z. Chmielewski, Rzeszów 2013; D. Tworzydło, Public relations – teoria i studia przypadków, Rzeszów 2005; A. Murdoch, Prezentacje i wystąpienia w public relations, Warszawa 2000; K. Sujkowska, Wywiad prasowy jako typ tekstu wykorzystywanego w działalności public relations – próba typologii, [w:] Porozmawiajmy o rozmowie. Lingwistyczne aspekty dialogu, red. nauk. M. Kita, współred. nauk. J. Grzenia, Katowice 2003; S. Pinker, „Klątwa wiedzy”, [w:] tegoż, Piękny styl. Przewodnik człowieka myślącego po sztuce pisania XXI wieku, Sopot 2016; A. Murdoch, Kreatywność w reklamie, Warszawa 2004; Marketing polityczny w teoriii praktyce, red. A. W. Jabłoński, L. Sobkowiak, Wrocław 2002; Kampania wyborcza. Strategia – taktyka – komunikacja, red. S. Wilkos, W. Ferenc, Warszawa 2001; A. Baverstock, Marketing w wydawnictwie: fantazja czy rzeczywistość, przeł. G. Łuczkiewicz, Kraków 1996; Public relations w instytucjach użyteczności publicznej, red. E. Hope, Gdańsk 2005.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy - rok akad. 2024/2025" (zakończony)

Okres: 2024-10-01 - 2025-01-31
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Ewelina Dziewońska-Chudy
Prowadzący grup: Ewelina Dziewońska-Chudy
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę
Pełny opis:

Zadania, definicje i modele public relations oraz marketingu, PR a marketing. Komunikowanie w perspektywie PR oraz marketingu (język PR, storytelling w marketingu). Podstawowe narzędzia PR oraz metody działań marketingowych. Strategie i formy promocji firmy/instytucji, formy i sposoby kształtowania relacji z mediami (media relations, konferencja prasowa, briefing, wydawnictwa firmowe, imprezy firmowe: dni otwarte, targi). Kreowanie wizerunku firmy, corporate identity, zarządzanie komunikacją w sytuacji kryzysowej w firmie, strategie promocyjne produktu, lobbing, sponsoring; planowanie, realizacja oraz monitorowanie działań marketingowych, marketing marki a marketing produktu, strategie marketingowe, marketing mix, analiza modelu zachowań klienta – AIDA, program lojalnościowy, akcje konsumenckie, reklama. Strategie marketingowe on-line (marketing wirusowy, content marketing), E-PR, narzędzia internetowe i media społecznościowe w pracy specjalisty public relations (strony www firmy i instytucji, blogi firmowe, pozycjonowanie stron, e-mail marketing, newsletter, media społecznościowe w służbie PR i marketingu, e-commerce, e-consulting). Wyróżniki skutecznych tekstów PR-owych i reklamowych (informacja prasowa, komentarz, oświadczenie prasowe, sprostowanie, wywiad sponsorowany i in.). Skuteczne wypowiedzi oraz wystąpienia publiczne (przemówienie perswazyjne, okolicznościowe, wystąpienie w sytuacji kryzysowej, i in.). PR w instytucjach pożytku publicznego, w polityce; marketing w wydawnictwie.

Literatura:

K. Wójcik, Public relations. Wiarygodny dialog z otoczeniem. Podręcznik dla teoretyków, poradnik dla praktyków, Warszawa 2005; S. Black, Public relations, przeł. I. Cholewińska, wyd. 4, Kraków 2005; B. Rozwadowska, Public relations. Teoria, praktyka, perspektywy, Warszawa 2002; W. Budzyński, Public relations. Zarządzanie reputacją firmy, Warszawa 1999; M. Ali, Marketing i public relations w małej firmie, przeł. T. Rzychoń, Gliwice 2005; J. Reed, Marketing internetowy: szybkie łącze z klientami, Gliwice 2012; T. Maciejowski, Narzędzia skutecznej promocji w Internecie, Kraków 2003; J. Blythe, Komunikacja marketingowa, przeł. G. Górska, Warszawa 2002; Public relations – nie tylko Facebook, red. K. Stasiuk-Krajewska, D. Tworzydło, Z. Chmielewski, Rzeszów 2013; D. Tworzydło, Public relations – praktycznie, Rzeszów 2017; Public relations – nowe trendy, red. K. Stasiuk-Krajewska, D. Tworzydło, Z. Chmielewski, Rzeszów 2013; D. Tworzydło, Public relations – teoria i studia przypadków, Rzeszów 2005; A. Murdoch, Prezentacje i wystąpienia w public relations, Warszawa 2000; K. Sujkowska, Wywiad prasowy jako typ tekstu wykorzystywanego w działalności public relations – próba typologii, [w:] Porozmawiajmy o rozmowie. Lingwistyczne aspekty dialogu, red. nauk. M. Kita, współred. nauk. J. Grzenia, Katowice 2003; S. Pinker, „Klątwa wiedzy”, [w:] tegoż, Piękny styl. Przewodnik człowieka myślącego po sztuce pisania XXI wieku, Sopot 2016; A. Murdoch, Kreatywność w reklamie, Warszawa 2004; Marketing polityczny w teoriii praktyce, red. A. W. Jabłoński, L. Sobkowiak, Wrocław 2002; Kampania wyborcza. Strategia – taktyka – komunikacja, red. S. Wilkos, W. Ferenc, Warszawa 2001; A. Baverstock, Marketing w wydawnictwie: fantazja czy rzeczywistość, przeł. G. Łuczkiewicz, Kraków 1996; Public relations w instytucjach użyteczności publicznej, red. E. Hope, Gdańsk 2005.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Jana Długosza w Częstochowie.
ul. Waszyngtona 4/8 42-217 Częstochowa tel: +48 34 3784 100 https://ujd.edu.pl kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.2.0-4 (2025-05-14)