Literatura: |
Literatura podstawowa:
1. Cieślik R., Postuła M., Projekty inwestycyjne. Finansowanie, budżetowanie, ocena efektywności, Difin, Warszawa 2020.
2. Pastusiak R., Ocena efektywności inwestycji, CeDeWu , Warszawa 2021.
3. Rogowski W., Rachunek pefektywności inwestycji, Wyd. Nieoczywiste, Wyd. 3, 2021.
Literatura uzupełniająca:
1. Mayo H.B., Inwestycje, Wyd. PWN, Warszawa 2019.
2. Rogowski W., Rachunek efektywności inwestycji: wyzwania teorii i potrzeby praktyki, Wolters Kluwer Polska, Warszawa 2013.
3. Jajuga K., Jakuga T., Inwestycje: Instrumenty finansowe, aktywa niefinansowe, ryzyko finansowe, inżynieria finansowa, PWN, Warszawa 2015.
|
Efekty uczenia się: |
Efekty uczenia się w zakresie wiedzy:
EU-W 1. Student zna typologię i specyfikę projektów inwestycyjnych infrastrukturalnych i biznesowych.
EU-W 2. Student zna metody oceny efektywności projektów, ma wiedzę
o źródłach finansowania inwestycji.
EU-W 3. Student posiada wiedzę z zakresu oceny ryzyka zastosowania poszczególnych metod oceny projektów inwestycyjnych.
Efekty uczenia się w zakresie umiejętności:
EU-U 1. Student potrafi opracować biznesplan projektu inwestycyjnego ze szczególnym uwzględnieniem montażu finansowego.
EU-U 2. Student potrafi dobrać właściwe źródło finansowania projektu, adekwatne do jego specyfiki.
EU-U 3. Student potrafi analizować, ocenić (w tym ryzyko projektu)
i wnioskować z wykorzystaniem metod oceny efektywności projektów inwestycyjnych.
Efekty uczenia się w zakresie kompetencji społecznych i personalnych:
EU-KS 1. Student jest gotowy do zaangażowania się w pracę zespołu, wykazując odpowiedzialność za powierzone mu zadania, docenia zalety pracy zespołowej i pełni określone role w zespole projektowym.
EU-KS 2. Student rozumie potrzebę permanentnej aktualizacji i pogłębiania zdobytej wiedzy.
|
Metody i kryteria oceniania: |
Ocenianie formujące stosowane w trakcie trwania zajęć:
- ocena za samodzielną pracę z programem Excel, Enova365 pod nadzorem nauczyciela,
- ocena udziału w warsztatach audytoryjnych,
- ocena za pracę z tekstem,
- ocena udziału w dyskusji (np. problemowej, debacie oksfordzkiej, debacie „okrągłego stołu”),
- ocena analizy studium przypadku – praca w grupie,
- ocena za rozwiązywanie zadań sytuacyjnych,
- ocena za przygotowanie prezentacji i projektu związanego z tematyką zajęć.
|
Zakres tematów: |
1. Inwestowanie i cechy przedsięwzięć inwestycyjnych.
2. Warunki i kryteria podejmowania decyzji inwestycyjnych – podstawowe zagadnienia wartości pieniądza w czasie.
3. Charakterystyka wybranych źródeł finansowania działalności inwestycyjnej.
4. Statyczne metody oceny projektów gospodarczych.
5. Dynamiczne metody oceny projektów gospodarczych.
6. Kalkulacja kosztu kapitału.
7. Metody wykorzystania dźwigni finansowej.
8. Efektywność ekonomiczna a społeczna inwestycji.
9. Struktura i kalkulacja przepływów pieniężnych na potrzeby oceny efektywności inwestycji.
|
Metody dydaktyczne: |
W trakcie zajęć wykorzystywane są następujące metody dydaktyczne:
- warsztaty audytoryjne,
- praca z tekstem,
-dyskusja (np. problemowa, debata oksfordzka, dyskusja „okrągłego stołu”),
- analiza studium przypadku,
- praca w grupach,
- rozwiązywanie zadań sytuacyjnych.
Zajęcia prowadzone z wykorzystaniem programów: Excel, Enova365.
|