studia stacjonarne II stopnia, pielęgniarstwo, 2 lata
Informacje o programie studiów
Kod: | 11-PIE-M |
Nazwa: | studia stacjonarne II stopnia, pielęgniarstwo, 2 lata |
Tryb studiów: | stacjonarne |
Rodzaj studiów: | drugiego stopnia |
Czas trwania: | 2-letnie (4 semestry) |
|
pielęgniarstwo |
wyboru: |
(brak) |
|
Collegium Medicum im. dr. Władysława Biegańskiego (od 21/22Z)
[ inne programy w tej jednostce ]
|
Jeśli interesują Cię konkretne, indywidualne wymagania, jakie musisz spełnić na aktualnym etapie studiów, to zajrzyj do modułu zaliczeń etapów:
Główny tok nauczania
Dodatkowe informacje
Warunki przyjęcia: |
konkurs dyplomów ukończenia studiów pierwszego stopnia |
Możliwe do uzyskania certyfikaty: |
|
Uprawnienia zawodowe: |
magister pielęgniarstwa |
Dalsze studia: | (brak danych) |
Treści nauczania: |
Na podstawie art. 68 ust. 3 pkt 1 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. - Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (Dz. U. z 2021 r. poz. 478 i 619) i zgodne z efektami uczenia się określonymi w ROZPORZĄDZENIU MINISTRA NAUKI I SZKOLNICTWA WYŻSZEGO z dnia 26 lipca 2019 r. w sprawie standardów kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu lekarza, lekarza dentysty, farmaceuty, pielęgniarki, położnej, diagnosty laboratoryjnego, fizjoterapeuty i ratownika medycznego. W zakresie wiedzy absolwent zna i rozumie: zasady i metody monitorowania stanu zdrowia pacjenta oraz realizacji działań promocyjno-profilaktycznych w populacji osób zdrowych; standardy realizacji zaawansowanych i samodzielnych świadczeń pielęgniarskich; mechanizmy działania produktów leczniczych i zasady ich ordynowania; wytyczne terapeutyczne i standardy opieki pielęgniarskiej w chorobach przewlekłych; zasady i metody edukacji osób zdrowych i chorych w chorobach przewlekłych; rolę pielęgniarki w koordynowanej opiece zdrowotnej; problematykę zarządzania zespołami pielęgniarskimi i organizacjami opieki zdrowotnej; uwarunkowania rozwoju jakości usług zdrowotnych; regulacje prawne dotyczące wykonywania zawodu pielęgniarki i udzielania świadczeń zdrowotnych; metodologię badań naukowych i zasady ich prowadzenia; wymagania dotyczące przygotowywania publikacji naukowych; kierunki rozwoju pielęgniarstwa w Europie i na świecie; zasady udzielania świadczeń zdrowotnych w opiece długoterminowej; uwarunkowania kulturowe i religijne sprawowania opieki pielęgniarskiej nad pacjentami różnych narodowości i wyznań; metodykę kształcenia zawodowego przeddyplomowego i podyplomowego. W zakresie umiejętności absolwent potrafi: monitorować stan zdrowia dzieci i osób dorosłych, w tym osób starszych, oraz wdrażać działania edukacyjne i promocyjno-profilaktyczne; rozwiązywać problemy zawodowe, szczególnie związane z podejmowaniem decyzji w sytuacjach trudnych, wynikających ze specyfiki zadań zawodowych i warunków ich realizacji; dobierać, zlecać i interpretować badania diagnostyczne w ramach posiadanych uprawnień; opracowywać program edukacji terapeutycznej pacjenta z chorobą przewlekłą, prowadzić tę edukację i dokonywać ewaluacji tego programu; samodzielnie pielęgnować pacjenta z raną przewlekłą i przetoką; koordynować opiekę zdrowotną nad pacjentem w systemie ochrony zdrowia; ordynować leki, środki specjalnego przeznaczenia żywieniowego i wyroby medyczne, w tym wystawiać na nie recepty lub zlecenia; udzielać samodzielnych porad zdrowotnych w zakresie posiadanych kompetencji zawodowych; tworzyć standardy opieki pielęgniarskiej oraz wdrażać je do praktyki pielęgniarskiej; stosować odpowiednie przepisy prawa w działalności zawodowej; określać zapotrzebowanie pacjentów na opiekę pielęgniarską oraz opracowywać założenia pielęgniarskiej polityki kadrowej; komunikować się z pacjentem, uwzględniając uwarunkowania kulturowe i wyznaniowe; organizować i nadzorować pracę zespołu pielęgniarskiego i personelu pomocniczego; prowadzić badania naukowe i upowszechniać ich wyniki; wykorzystywać wyniki badań naukowych i światowy dorobek pielęgniarstwa dla rozwoju praktyki pielęgniarskiej; zapewniać opiekę pacjentowi wentylowanemu mechanicznie w warunkach opieki długoterminowej stacjonarnej i domowej; stosować metodykę nauczania oraz ewaluacji w realizacji zadań z zakresu kształcenia zawodowego. W zakresie kompetencji społecznych absolwent jest gotów do: dokonywania krytycznej oceny działań własnych i działań współpracowników z poszanowaniem różnic światopoglądowych i kulturowych; formułowania opinii dotyczących różnych aspektów działalności zawodowej i zasięgania porad ekspertów w przypadku trudności z samodzielnym rozwiązaniem problemu; okazywania dbałości o prestiż związany z wykonywaniem zawodu pielęgniarki i solidarność zawodową; rozwiązywania złożonych problemów etycznych związanych z wykonywaniem zawodu pielęgniarki i wskazywania priorytetów w realizacji określonych zadań; ponoszenia odpowiedzialności za realizowane świadczenia zdrowotne; wykazywania profesjonalnego podejścia do strategii marketingowych przemysłu farmaceutycznego i reklamy jego produktów. |